StrijkersForum

Vrijwel alles over strijkinstrumenten, vanaf de bouw tot en met het bespelen ervan.

Je bent niet ingelogd.

#1 28-11-2007 11:42

Oosterhof Vioolbouw
Administrator
Van: Ottersum
Bijdragen: 3531
Website

Foto's plaatsen: nu eenvoudiger dan ooit

Heeft u een digitale foto of afbeelding die u bij uw bericht wilt plaatsen ter illustratie? Dan kan dit heel gemakkelijk door deze afbeelding te downloaden naar:

http://www.imageshack.us/

* open deze URL

* via de optie "bladeren" selecteert u het (de) gewenste beeld(en), waarna er een URL verschijnt met een specifieke code van uw beeld(en)

* Deze URL plaatst u in uw bericht op StrijkersForum tussen: url en /url (geen spaties tussen de teksthaken, maar wel teksthaken plaatsen aan begin en aan het einde. Ik moest ze wel weglaten anders komt er een link te staan).

er zijn vele extensies mogelijk zoals, jpg, png, bmp etc.

Hout wordt nooit afgezaagd!

#2 28-11-2007 22:13

remi
♫ ♫ ♫
Van: Den Haag
Bijdragen: 935
Website

Re: Foto's plaatsen: nu eenvoudiger dan ooit

Je kunt ook gebruik maken van Flikr. http://www.flickr.com

Je moet je wel aanmelden en inloggen maar het is een gratis dienst welke aan picture forwarding doet zodat je je plaatjes niet langer op je eigen homepage hoeft te zetten of heel moeilijke trucs hoeft uit te halen.

Remi

Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them.

(IHS). Bartolomeo Giuseppe Guarneri (Guarneri del Gesu). 1698-1744

#3 29-11-2007 00:22

Oosterhof Vioolbouw
Administrator
Website

Imageshack is ook gratis, maar heeft bovendien het voordeel dat je je niet hoeft te registreren.

Registreren kŕn wel. Dat schijnt bepaalde extra features mogelijk te maken, maar ik heb ze niet nodig voor een foto dus hoeft niet.

Frits

#4 13-12-2007 13:18

Oosterhof Vioolbouw
Administrator
Website

Beste forumleden,

Ik merk aan gebruikers van imageshack, dat de fotootjes wat aan de kleine kant zijn. Het verdient aanbeveling de foto eerst via de geeigende software op het juiste formaat te brengen, voordat het definitieve plaatje via imageshack wordt gedownload.
Ikzelf gebruik daartoe veelvuldig Photoshop, hoewel ik het een zeer gebruikers onvriendelijk product vind.
Met de functie "image size" kan dan bekeken worden wat het formaat wordt, hetzij in pixels hetzij in cm's. Canvas size kan dan toegepast worden om de randen etc. wat bij te snijden om een goede verdeling van het beeld te krijgen. Eenmaal het gewenste effect bereikt, dan save ik het in de .jpg of .png extensie, omdat hiermee wat geheugen wordt bespaard hoewel imageshack 'zegt' altijd genoeg geheugen te hebben.

Maar al doende leert men, niet waar?

Frits

#5 13-12-2007 14:15

BertBoonVioolbouw
♫ ♫ ♫
Van: Groningen
Bijdragen: 1137
Website

In Picasa (gratis van google) moet het formaat aanpassen ook kunnen.
De GIMP (kan bijna hetzelfde als PhotoShop) is ook niet echt gebruikersvriendelijk maar in ieder geval gratis van het net te halen. Aanpassen van het formaat is in de GIMP dacht ik niet al te ingewikkeld.

#6 11-01-2008 12:51

Oosterhof Vioolbouw
Administrator
Website

Van sommige forumleden heb ik de opmerking gekregen, dat ze hun E-mailadres niet willen prijs geven in imageshack. Er is mij een oplossing aangeboden die ik graag verder wil delen. Hierbij is geen opgave van het E-mailadres nodig. Ik heb het getest en het werkt uitstekend:

[Wel moet het ge-uploade plaatje helemaal gereed zijn, want er kan niets worden vergroot, bewerkt of anderszins.]

gebruik voor het up-loaden van (een) foto('s):

http://www.freeimagehosting.net

* Klik op "Bladeren" om de gewenste afbeelding te selecteren uit uw PC-bestanden.
* Daarna "Upload Image"

Na het uploaden dient de inhoud in de regel onder:

"To insert this image in a forum post, use the following code:"

te worden gebruikt in het bericht op dit forum, StrijkersForum dus.
Dat is een kwestie van copy en paste en klaar is het.

Succes!

#7 13-01-2008 10:35

Violino
Van: Breda
Bijdragen: 124

Foto formaat aanpassen, kan ook via internet. Wie bij Google foto aanpassen intikt, vindt diverse site aan waar men foto's kan verkleinen of aanpassen.

hartelijke groet,

Annemieke

Er was eens een viool......

#8 17-03-2008 16:45

Anneviolin
Van: Zwolle
Bijdragen: 10

Of middels paint... Elke pc met de software van ms heeft dit programma standaard al.

#9 17-03-2008 22:01

Alexander
♫ ♪
Van: Soest
Bijdragen: 472
Website

Een goed adres is ook AllYouCanUpload.com.
Je hoeft hier geen e-mail adres achter te laten en je foto kan in formaat
gewijzigd worden.  smile

#10 21-03-2008 18:51

Oosterhof Vioolbouw
Administrator
Website

Alexander schreef:

Een goed adres is ook AllYouCanUpload.com.
Je hoeft hier geen e-mail adres achter te laten en je foto kan in formaat
gewijzigd worden.  smile

Daarbij kan men er drie in één keer uploaden, re-sizen en derhalve ook drie kopiëren en pasten!

Erg handig!

Bedankt!

Frits

#11 02-06-2008 23:16

Alexander
♫ ♪
Van: Soest
Bijdragen: 472
Website

AllYouCanUpload.com is niet meer te gebruiken.
Picoodle is te gebruiken zonder je e-mail adres achter te laten of lid te worden. Je kan bovendien je foto in formaat wijzigen.  smile

#12 07-06-2008 16:26

Oosterhof Vioolbouw
Administrator
Website

Ik heb toch maar even hun sectie “Terms & Conditions” door gespit en kwam een verrassende conditie tegen: bij het gebruik van hun service als provider van ieder geplaatste digitale ‘image’, ga je automatisch akkoord met het feit dat PicOodle iedere digitale opname mag gebruiken voor eigen wereldwijde (promotie)doeleinden, waarbij ze ook wijzigingen mogen aanbrengen (!) en zelfs met als doel hosting voor andere websites! Zie daartoe eens de uitvoerige beschrijving in sectie 3.:

“Submissions & License”

Ik heb zo m’n bedenkingen en zou het niet gebruiken.

Een ieder is echter vrij in haar/zijn keuze.

Frits

#13 07-08-2009 12:10

mriekjuh
Van: Middelharnis
Bijdragen: 181

SoundBoard schreef:

Heeft u een digitale foto of afbeelding die u bij uw bericht wilt plaatsen ter illustratie? Dan kan dit heel gemakkelijk door deze afbeelding te downloaden naar:

* open deze URL

* via de optie "bladeren" selecteert u het (de) gewenste beeld(en), waarna er een URL verschijnt met een specifieke code van uw beeld(en)

* Deze URL plaatst u in uw bericht op StrijkersForum tussen: url en /url (geen spaties tussen de teksthaken, maar wel teksthaken plaatsen aan begin en aan het einde. Ik moest ze wel weglaten anders komt er een link te staan).

Klopt dat nog wel??
Ik ben al heel lang aan het proberen om mijn foto 100x100 te maken maar het lukt gewoon niet... Is er dan nog een andere manier? (Picasa werkt ook niet)

Groetjes

#14 07-08-2009 12:51

BertBoonVioolbouw
♫ ♫ ♫
Van: Groningen
Bijdragen: 1137
Website

Gratis software als EasyThumbnail doet dat verkleinen in een wip. Geavanceerder en ook gratis is the GIMP, kan hetzelfde als Photoshop maar je moet ermee leren omgaan.

#15 07-08-2009 15:48

mriekjuh

BertBoonVioolbouw schreef:

Gratis software als EasyThumbnail doet dat verkleinen in een wip. Geavanceerder en ook gratis is the GIMP, kan hetzelfde als Photoshop maar je moet ermee leren omgaan.

Bedankt!! 't Is nu eindelijk gelukt!!

#16 07-08-2009 15:48

Oosterhof Vioolbouw
Administrator
Website

mriekjuh schreef:

SoundBoard schreef:

* open deze URL

Klopt dat nog wel??
Ik ben al heel lang aan het proberen om mijn foto 100x100 te maken maar het lukt gewoon niet... Is er dan nog een andere manier? (Picasa werkt ook niet)

Groetjes

Marike,

Ik heb het zojuist nog even uitgetest en merkte dat het programma een kleine wijziging heeft ondergaan:

ik heb gemerkt dat je de afbeelding niet hoeft aan te passen qua grootte, het programma van StrijkersForum zoekt er zelf de meest ideale grootte bij!

Zo zou het moeten lukken:

na het uploaden van je afbeelding, moet je het adres gebruiken wat naast 'Direct link to image' staat gebruiken. Dat is veranderd!!

Wanneer je dat adres waarin je afbeelding staat copy en paste naar je reactie in StrijkersForum én daarbij het ge-paste adres zetten tussen img en /img (met de teksthaken), dan krijg ik geheel zonder problemen een prachtige afbeelding van mijn testplaatje. Het programma dat gebruikt wordt door StrijkersForum (PunBB), past zélf de grootte aan!

Ik gebruik altijd mijn eigen webdomein en heb een geheel andere procedure te volgen, omdat mijn afbeeldingen ook beveiligd zijn. Bij imageshack weet ik niet hoe lang die ter beschikking blijven.

Het plaatsen van afbeeldingen op een forum is voor veel fora een probleem. Er is wel wat aan te doen, maar dat kan ik niet zelf. Het wachten is ook op een Nederlandstalige nieuwere versie van PunBB, maar die wil nog niet hard komen.

Frits

#17 23-01-2010 22:48

PeterN
Bijdragen: 37

In een aantal topics kwam ik de problematiek rond afbeeldingen die mogelijk niet meer beschikbaar zijn over een bepaalde tijd weer tegen. Misschien is het dan toch de overweging waard om de mogelijkheid om afbeeldingen te uploaden naar het forum aan te zetten. Dan is het probleem van niet meer bestaande afbeeldingen voor goed verledentijd. Of ondersteund PunBB deze functionaliteit niet?

Ik beheer zelf een paar forums die gebaseerd zijn op PHPBB en die heeft dat als standaard funtionaliteit.

De huidige oplossing stamt nog uit de tijd dat webspace kostbaar was, en met bepaalde restricties wat afmeting en grootte is het ook nog wel in de hand te houden.

#18 13-03-2010 00:43

Oosterhof Vioolbouw
Administrator
Website

Er wordt op dit moment hard gestudeerd en gedacht over de introductie van een nieuwere software. Er is al het een en ander aan voorbereiding uitgevoerd. Ik voorzie op niet al te lange termijn een andere 'jas' van het StrijkersForum met allerlei features en betere mogelijkheden voor het plaatsen van een afbeelding of foto. Nog even geduld a.u.b.

#19 13-03-2010 09:37

PeterN
Bijdragen: 37

Je maakt ons wel nieuwsgierig  smile succes met de voorbereidingen.

#20 07-04-2010 21:12

mriekjuh

Echt mensen, makkelijker kan het niet!!

Deze site: http://www.plaatjeverkleinen.nl/

Groetjes Marike

Bulletin Board voettekst