StrijkersForum
Vrijwel alles over strijkinstrumenten, vanaf de bouw tot en met het bespelen ervan.
Je bent niet ingelogd.
Pagina's: 1
Onderwerp gesloten
- Index
- » Laatste nieuw(tje)s
- » Hoe meer (re)actie(s) op forum violistenweb.nl?
#1 02-03-2005 16:10
- Christoff
- ♪
- Bijdragen: 96
Hoe meer (re)actie(s) op forum violistenweb.nl?
Vrinden,
Half Nederland speelt viool maar half Nederland is niet aanwezig op dit forum.
Wat zou er gedaan kunnen worden om het forum meer naamsbekendheid te geven, meer mensen te lokken? Hoe meer mensen er namelijk mee discussieren hoe interessanter het forum wordt.
Misschien wat mogelijkheden:
Eén vioolforum. Volgens mij komt het niet enkel door de versnippering. De hoeveelheid reacties op www.vioolweb.nl zijn namelijk ook niet denderend. Wel ben ik ervoor om maar 1 nederlandstalig vioolforum te hebben. De vorm van dit forum is volgens mij prima en werkt goed. Het vioolcafe op vioolweb vind ik qua werkwijze een rommeltje. Zou er echter niets op tegen hebben dat daar een goed forum komt en deze wordt opgeheven of andersom.
Google. Is het niet mogelijk om met termen als ‘forum viool’ violistenweb heel hoog scoort. Ik ben een tijdje niet hier op het forum geweest en moest behoorlijk zoeken voor ik het weer gevonden had. Zou je van het bestaan niet afweten dan kom je er niet zomaar.
Links. Kunnen vioolbouwers niet gevraagd worden een link op hun site te plaatsen (of ligt dit gevoelig omdat Bert Boon voor admin speelt?)
Gasten. Nu kan alleen gepost worden als je geregistreerd bent. Dat is waarschijnlijk voor sommige een drempel. Wellicht is het ook een optie om te posten zonder geregistreerd te staan.
Strijkinstrumentenpagina. Via strijkinstrumentenpagina kun je op deze site komen. Ik vind echter dat dit niet duidelijk staat aangegeven. Kan niet gevraagd worden of dit daar duidelijker aangegeven kan worden?

#2 02-03-2005 16:16
Re: Hoe meer (re)actie(s) op forum violistenweb.nl?
je hebt helemaal gelijk. Het zou veel beter zijn om 1 forum te creeren. De laatste tijd is er wel weer meer activiteit maar om nu te zeggen dat het storm loopt... Nee. Dat niet echt.
Ik heb zelf erg weinig tijd om energie te steken in het forum. Als er mensen zijn die dat wel hebben en interesse hebben in dit forum en de site dan hoor ik dat graag. Nieuwe impulsen zijn nooit weg.
Groet,
Jan-Peter
#3 03-03-2005 00:00
- BertBoonVioolbouw
- ♫ ♫ ♫
- Van: Groningen
- Bijdragen: 1137
- Website
Als het een probleem is dat ik als moderator (geen admin) optreed, dan treed ik natuurlijk evenzograag weer af; JP heeft me ervoor gevraagd en op een forum als dit valt er ook niet zo gek veel te modereren. Het probleem is volgens mij het beperkte Nederlandse taalgebied. Er zijn een aantal bloeiende internationale, engelstalige fora (of is het forums?) waar wel veel op wordt gereageerd, maar als je bedenkt dat de aantallen reacties gebaseerd zijn op het hele wereldpotentieel aan strijkers, dan doet violistenweb het zo slecht nog niet. Een link op de sites van vioolbouwers is een goed idee, maar de meeste vioolbouwers hebben helemaal geen site. De sites die er wel zijn worden niet altijd evengoed geupdated. De strijkinstrumentenpagina heeft een eigen forumachtig prikbord waarop overigens ook weinig spektakel te beleven valt. Een drempelloos forum als het Café van Vioolweb levert soms ook een hoop flauwekulreacties op en ook daar wordt er af en toe geklaagd over het gebrek aan bezoekers. Één forum, dat zou het mooiste zijn, maar dat had ik al eerder bepleit geloof ik.
#4 03-03-2005 00:00
- BertBoonVioolbouw
- ♫ ♫ ♫
- Van: Groningen
- Bijdragen: 1137
- Website
Overigens Christoff, Half Nederland speelt viool? 8 miljoen strijkers? was het maar waar!
#5 03-03-2005 00:00
- Christoff
- ♪
- Bijdragen: 96
BertBoonVioolbouw schreef op 03/03/2005:
Overigens Christoff, Half Nederland speelt viool? 8 miljoen strijkers? was het maar waar!
Bij wijze van spreken ![]()

#7 04-03-2005 17:45
- Artfull
- Lid
- Van: Amsterdam
- Bijdragen: 3
Ik denk gewoon Meer reclame ofzo. want ik zocht altijd wel een site waar iki over viool kan praten.. en heb NU pas gevonden..
#8 09-03-2005 22:32
Ons forum levendig houden is net zo veel werk als al die andere forea/forums.
Mensen intresseren voor muziek is niet zo moeilijk.
Ze vasthouden is veel moeilijker(der, der).
In veel forea merk je dat "het" nivo van de vraag op bijna professioneel nivo moet liggen, een gewone vraag van hoe doe je dit of hoe doe jij dat is er niet meer bij.
Nee, het gaat over: "Wat is jouw visie op de intonering van het retical van Bach in zijn derde suite in D-mol klein. of zo". Dik doen.
Nee, gewoon praten en kletsen over jou en je instrument is er niet bij.
Geen beginnersvragen van hoe doe je dit en hoe doe je dat. Geen vragen van: "kreeg jij in het begin ook zo'n kramp in je linker hand, en leek het af en toe wel of je handen op slot zaten.
Nee, allemmaal onzin, we zijn kouwe kikkers en heben geen vragen.
De vragen zijn er wel, maar alleen achter gesloten deuren.
Gewoon vragen wat voor hars je gebruikt, waarom je juist geen omwonden E-snaar wil of wat je er het nadeel van vind... e.t.c.
Aan mijn figuurtje ligt/legt ut niet
Remi
(Dit bericht is door remi bijgewerkt op 09/03/2005 om 22:33 uur)
Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them.
(IHS). Bartolomeo Giuseppe Guarneri (Guarneri del Gesu). 1698-1744
#9 04-05-2005 15:39
- Oosterhof Vioolbouw
- Administrator

- Van: Ottersum
- Bijdragen: 3531
- Website
remi schreef op 09/03/2005:
In veel forea merk je dat "het" nivo van de vraag op bijna professioneel nivo moet liggen, een gewone vraag van hoe doe je dit of hoe doe jij dat is er niet meer bij.
en
Geen beginnersvragen van hoe doe je dit en hoe doe je dat. Geen vragen van: "kreeg jij in het begin ook zo'n kramp in je linker hand, en leek het af en toe wel of je handen op slot zaten.
Nee, allemmaal onzin, we zijn kouwe kikkers en heben geen vragen.
Remi
Zou dat nou nèt niet de reden kunnen zijn dat dit forum bijna levenloos is?
Hout wordt nooit afgezaagd!
#10 30-09-2009 15:33
- Tessa van Bussel
- Lid
- Bijdragen: 2
De Grote Kroon en Lier Quiz
Wanneer werd het Concertgebouw geopend? Hoeveel symfonieën schreef Haydn? Hoeveel dirigenten hebben voor het Koninklijk Concertgebouw gestaan?
Denk jij veel van klassieke muziek te weten? Kom dan je kennis testen op de Grote Kroon en Lier Quiz, georganiseerd ter gelegenheid van de jubilea van Vereniging Vrienden en Entrée. Win de eerste ronde en strijd dan samen met de directeuren van het Concertgebouw en het KCO (Simon Reinink en Jan Raes) om de eer en geweldige prijzen.
25 oktober 2009, 20.15, Kleine Zaal Concertgebouw.
Opm. 30-09-'09:
Dit onderwerp had nog betrekking op de voorloper van StrijkersForum en had eigenlijk geblokkeerd moeten zijn, want reacties erop hebben geen zin meer.
Ik begrijp niet wat een Quiz te maken heeft met meer actie op dit forum (Violistenweb), vandaar dat ik dit onderwerp dan nu wel vast zet, zodat er geen reacties meer op kunnen komen.
Mogelijk dat Tessa dan een volgende keer de moeite neemt eerst een nieuw onderwerp op te starten in plaats van gemakshalve ergens een verhaal aan vast te knopen?
Frits - Administrator
#11 30-04-2010 21:04
- Elman
- ♫

- Bijdragen: 145
Ik dacht al, wat is het hier rustig vandaag. Maar ja, iedereen staat natuurlijk met een bakje voor zich viool te spelen op de markt realiseer ik me ![]()
I play a Stradivarius!...one of the ones he made when he was living in korea.
#12 30-04-2010 22:09
- mcferrinfan
- ♪

- Bijdragen: 23
hihihi ![]()
#13 30-04-2010 22:13
- Oosterhof Vioolbouw
- Administrator

- Van: Ottersum
- Bijdragen: 3531
- Website
Hé, wat raar. Ik dacht dat ik dit onderwerp had vast gezet. Niet dus?
Dan doe ik het nu anders: ga het sluiten want dit forum heet nu geheel anders.
Hout wordt nooit afgezaagd!
Onderwerp gesloten
Pagina's: 1
- Index
- » Laatste nieuw(tje)s
- » Hoe meer (re)actie(s) op forum violistenweb.nl?