StrijkersForum

Vrijwel alles over strijkinstrumenten, vanaf de bouw tot en met het bespelen ervan.

Je bent niet ingelogd.

#1 22-07-2010 17:46

Swaantje
Lid
Bijdragen: 3

vioolleraar/lerares gezocht, Rotterdam

Ik ben een beginner en op zoek naar een leraar/lerares.
Wel heb ik lang fluit en piano gespeeld, en ben van beroep euritmiste. Dit is een antroposofische bewegingskunst, waarbij de muziek zichtbaar gemaakt wordt in de beweging: tonen, intervallen, majeur/mineur worden allemaal tot verschijning gebracht.
Daarbij wordt veel aandacht besteed aan dat wat tussen de tonen leeft, het onhoorbare in de muziek, kwaliteiten in de klank als: is een toon eerder schenkend of ontvangend? Ontstaat de toon in de periferie of juist van binnenuit?

Ken je of ben je een viool-leraar/lerares die het leuk vindt om op deze manier te werken, dan hoor ik het graag.

Ken of ben je een leraar/lerares die 'gewoon leuk les geeft', dan hoor ik het ook graag!

#2 07-08-2010 14:15

diana_violina
Lid
Bijdragen: 2

Re: vioolleraar/lerares gezocht, Rotterdam

Swaantje schreef:

Ik ben een beginner en op zoek naar een leraar/lerares.
Wel heb ik lang fluit en piano gespeeld, en ben van beroep euritmiste. Dit is een antroposofische bewegingskunst, waarbij de muziek zichtbaar gemaakt wordt in de beweging: tonen, intervallen, majeur/mineur worden allemaal tot verschijning gebracht.
Daarbij wordt veel aandacht besteed aan dat wat tussen de tonen leeft, het onhoorbare in de muziek, kwaliteiten in de klank als: is een toon eerder schenkend of ontvangend? Ontstaat de toon in de periferie of juist van binnenuit?

Ken je of ben je een viool-leraar/lerares die het leuk vindt om op deze manier te werken, dan hoor ik het graag.

Ken of ben je een leraar/lerares die 'gewoon leuk les geeft', dan hoor ik het ook graag!

Hello,

I'm a violin teacher, living in Rotterdam. I would like to know how old are you?
I originate from Russia. Finished Rotterdam conservatoire.
Is it a problem for you if the lessons will go in English? I can speak also Dutch a little.
hope to hear from you soon!

Regards,
Diana

#3 17-08-2010 16:56

Swaantje
Lid

I have been on vacation, and I only read your message just now.
I have send you a private message.

#4 17-08-2010 21:39

Oosterhof Vioolbouw
Administrator
Van: Ottersum
Bijdragen: 3531
Website

Swaantje schreef:

I have been on vacation, and I only read your message just now.
I have send you a private message.

Ik kan dit toch echt geen ABN vinden! (Zie Regels)
Waarom niet in 'gewoon' Nederlands? Diana gaf immers aan dat ze in staat was Nederlands te begrijpen?

Hout wordt nooit afgezaagd!

#5 18-08-2010 10:38

Swaantje
Lid

Sorry, hoor.
In dit geval was het een automatische beleefdheidsreactie om te antwoorden in de taal waarin ik werd aangesproken, waarbij de forumregels even aan mijn aandacht ontglipten.

Voor de volledigheid dan ook nog in gewoon Nederlands:

Ik was op vakantie, en lees je bericht nu pas.
Ik heb je een privé-bericht gestuurd.

#6 18-08-2010 11:02

Oosterhof Vioolbouw
Administrator
Van: Ottersum
Bijdragen: 3531
Website

Eigenlijk was Diana degene die zich hier het eerst 'vergiste' en die had ik als eerste moeten aanspreken. Ik denk niet dat de forumleden moeite hebben met Engels, maar Nederlands is toch de voertaal op dit forum.

Even ter verduidelijking: ik moet zo af en toe even ingrijpen anders is dit voorval een precedent en wordt het moeilijk de zaak terug te draaien wanneer anderen ook in het Engels gaan posten.

Hout wordt nooit afgezaagd!

Bulletin Board voettekst