Dat klinkt al heel anders!BertBoonVioolbouw zei:Wat iemand op zijn eigen website zet is voor eigen verantwoording, wat hier op het forum wordt gebracht is onderdeel van debat. Misschien was ik wel ietsje te gemeen in mijn bewoordingen, dat spijt me dan; het was gewoon de zoveelste ergernis. Inhoudelijk wil ik er niet teveel aan af doen.
Overmand door ergernis kunnen er soms bewoordingen gebruikt worden, die qua inhoud best waar zullen zijn, maar die door de toon een hele averechtse uitwerking krijgen. Dat is wellicht onbedoeld, maar komt wel zo over. Hier was dat zo.
Wanneer xxxx beweringen doet die in jouw ogen niet helemaal kloppen, kun je daar kritiek op hebben. Maar geef op een nette manier aan waar het aan schort want daar kan iemand zijn of haar voordeel mee doen. Afgeven op een ander om er daardoor –ogenschijnlijk- zelf beter vanaf te komen zie ik in de politiek altijd gebeuren, wanneer de verkiezingen er weer aan komen. Er is één partij die daarin de kroon spant (ik zal de partij niet noemen om allerlei opmerkingen te voorkomen), maar de meeste hanteren dat concept. Ik bewonder mensen die met argumenten hun voordeel willen en kunnen bewijzen.
Stof om eens over na te denken!NoName#1 zei:Maar ik blijf erbij dat er hier op het forum nogal eens heel onaardig op elkaar gereageerd wordt, ook door jou ! Hoe staat het met jouw wol trouwens, ook nooit eens een keertje mislukt of zo ?
Ook ik heb kritiek wanneer beweerd wordt dat je viool kunt spelen als je een E-cursus volgt die uit 10 lessen bestaat. Dan kun je de hele cursus de grond in boren, maar wat bereik je daar dan mee? Een kwestie van het beoogde doel anders omschrijven en klaar is het. Of het altijd een kwestie is van gepaste bescheidenheid is ook maar de vraag. Niet ieder mens denkt hetzelfde.
Zo ook ondernemerschap, de een doet het zus de ander zo. Discussiëren vind ik prima, maar wel netjes!
@NoName#1: een plaatje als avatar! Leuk!
Frits