Dit is een berichtje speciaal voor de vioolbouwers op dit forum. Mijn vader, woonachtig in de Achterhoek, is hoogbejaard, 92 jaar. Sinds een aantal jaren kan hij niet meer vioolspelen omdat hij vreselijk krom is. Dat heeft hij heel erg gevonden en nog. Een poosje geleden heb ik het samen met hem geprobeerd maar ik vermoed dat het hem ook teveel energie kost om de viool steeds aan de schouder te houden. We hebben het geprobeerd met zijn arm steunend op een tafel maar dat was niks. Vandaag aan de telefoon begon hij er weer over, dat hij nog graag eens viool zou spelen. Soms is hij ook wat in de war en soms wil hij meer dan hij kan dus ik weet niet of ik er veel op uit moet doen. Hij kan ook bijna niet meer lopen dus het is heel gauw teveel voor hem. Toch vraag ik me wel eens af of er aanpassingen zijn voor mensen in zo'n situatie. Niet al te ingewikkeld want dan zou mijn vader het toch niet gebruiken.. Maar ik ben gewoon benieuwd. Graag hoor ik reacties, met name van vioolbouwers. Bedankt alvast! vriendelijke groeten van Marianne
NB:
Overigens ben ik zelf een paar weken geleden met cello begonnen zoals ook al op dit forum verteld en ik heb er bijzonder veel plezier in. Vandaag had ik al lang willen oefenen maar de buren hebben uitgebreide verjaardagsvisite dus ik wacht maar even. Als ik wat beter kan spelen neem ik mijn cello mee naar mijn vader. Het doet hem heel veel plezier dat ik ermee begonnen ben.
NB:
Overigens ben ik zelf een paar weken geleden met cello begonnen zoals ook al op dit forum verteld en ik heb er bijzonder veel plezier in. Vandaag had ik al lang willen oefenen maar de buren hebben uitgebreide verjaardagsvisite dus ik wacht maar even. Als ik wat beter kan spelen neem ik mijn cello mee naar mijn vader. Het doet hem heel veel plezier dat ik ermee begonnen ben.