Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De heer Zick heeft een beetje overdreven. Zeldzaam zijn ze absoluut niet en duur al helemaal niet. Ik krijg bijna wekelijks zulke kistjes thuis en heb er zo'n 50 op zolder liggen. Ze zijn inderdaad Frans en ze kunnen mooi zijn.
Ze hebben niks met Parijse vioolbouwers te maken, ze werden in heel Frankrijk gebruikt en zelfs de atelier violen van Thibouville Lamy kregen zo'n kist.
Ik heb een paar hele mooie gemaakt van walnoten hout met de scharnieren en sloten van brons. Ook een paar die gemaakt zijn van reptielen huid. Sommige hebben een etiket binnenin met b.v Millant, Gand & Bernardel, J Hell of andere grote makers van de vorige eeuwen.
De koffer van jou is in een slechte staat en heeft geen waarde helaas.
Ik zag zo,n kistje de laatst keer bij mij vioolbouwer liggen.Ik zoek zo'n kistje waar ik op dit forum een foto van tegenkwam: zwart of donkerbruin hout, (koperen) handvat aan de bovenkant. Sloten e.d. liefst in goede staat, en koffer goed te gebruiken.