Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij het bovenstaande instrument is niet eens de moeite genomen het etiket een beetje behoorlijk na te maken.
remi schreef op 01/11/2005:
En… eigenlijk hoopte Violoo van ons bevestigd te krijgen dat hij de trotse eigenaar was van een van de mooiste violen dezer aardkloot.
Een echte Stradivarius uit 1713, misschien wel in een klap ben je meervoudig miljonair.
Maar helaas ook voor onze Violoo ging deze vlieger niet op.
Natuurlijk zijn er veel instrumenten in omloop die de beroemde naam dragen, niet alleen gebouwd naar het model van Antonio maar ook een groot aantal echte vervalsingen.
Heden ten dagen zie ik vaker en vaker dat de bouwer duidelijk vermeldt, geïnspireerd op … en niet zelden kom je niet alleen de naam Stradivarius tegen maar ook die van del Gesu, Bergonzi, en Magini. Inderdaat kom je bijna nooit een Guarneri model tegen.
Waar om weet ik ook niet.
Toch zijn een groot aantal bouwers ook de kwaliteit van de del Gesu’s gaan zien, evenals de vraag van grote instrumentalisten de del Gesu’s gingen waarderen om hun klank.
Ik ben benieuwd wanneer we nu eens een echte SB te zien krijgen?
Remi