Elman
♫ ♪
De Britse violiste Chloe Hanslip ken ik van het topic over de opnamen van Naxos van onbekendere 19e eeuwse vioolwerken. Gisteravond luisterde ik bovenstaande Bazzini opname van haar weer eens. Wat heb ik genoten! Heerlijke muziek, prachtig opgenomen en briljant spel van zowel hem als haar. Niet voor niks dat de reviews heel positief zijn over deze cd. Gramophone bijvoorbeeld:
Hanslip certainly has the confidence and technique for this repertoire: more importantly, she’s able to engage with each piece, bringing out its particular expressive character. For the Romance in Op 44, for instance, she produces a soft, sensuous tone, quite different from her sound in the plaintive, ornate Nocturne from Op 41. Caspar Frantz accompanies very stylishly throughout, and Hanslip’s musical personality, graceful and with spontaneous verve, brings everything to life. It’s lovely violin-playing!
Ik zat te echt genieten van deze opname. Mij viel op de prachtige, warme, fluwele toon van Hanslip. Ik vind haar vele malen interessanter dan menig violiste die flink in de markt wordt gezet.Ik zocht haar eens op youtube op en luisterde een Beethoven sonate. Wat mij direct opviel: weer die fluweelzachte en warme toon.
Laatst bewerkt: