contrabas snaren: welke het best?

Ik speel contrabas en ik vraag me af welke snaren het beste zijn? Ik wil er zeker niet meer dan 100 euro voor uitgeven, dus een goede prijs/kwaliteit-verhouding is wel fijn. Graag merken (&typen?) erbij vermelden.

Het hangt mede af voor welk genre muziek de snaren bedoeld zijn. Maar snaren die niet meer mogen kosten dan €100,= per set, zullen dan Chinese varianten worden, waar geluid uit komt. Meer ook niet.

klassiek: Pirastro → Evah Pirazzi ca. € 220,=
jazz: Thomastik → Spirocore Dolce ca. € 165,=
jazz en klassiek (alleen 3/4 bas): D'Addario → Helicore hybrid ca. € 150,=

je zou Pyramid eens kunnen proberen, Duitse budgetsnaar, beter dan de Chinese waslijnen, betaalbaar, maar niet helemaal top. Wel even goed lezen welke snaar je zou willen gebruiken - voor Jazz zoek je een ander soort snaar dan voor klassiek; een snaar die pizzicato gespeeld wordt hoeft niet goed aan te spreken met de strijkstok. Gold (voor arco) of black nylon of nylon voor pizz... . Let op dat je niet de snaren voor acoustische basgitaar koopt, al zijn die aantrekkelijk goedkoop.... :)
Wel in de gaten houden: goede snaren gaan echt veel langer mee...
Andere mogelijkheden: prelude van 'd Addario of Artino.

Laatst bewerkt:
Op mijn 3/4 contrabas heb ik naar volle tevredenheid D'Addario Helicore snaren zitten. Zowel voor plukken als strijken prima geschikt. Op mijn 4/4 contrabas heb ik een combinatie van verschillende snaren zitten, maar die ik heb ik zo gekocht en ik heb er nog geen snaren van vervangen.

Terug
Naar boven