Kwam ik tegen. Ik vond de bijdrage van de cellist aller opmerkelijkst.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar ik heb bewondering voor diegenen die dat wel kunnen spelen.Gezien het lage aantal reacties zijn er blijkbaar hier geen violisten die de Czardas beheersen of ooit gespeeld hebben.
Gezien het lage aantal reacties zijn er hier blijkbaar geen violisten die de Czardas beheersen of ooit gespeeld hebben.
Kwam ik tegen. Ik vond de bijdrage van de cellist aller opmerkelijkst.
Ja, daar heb je gelijk in!Je geeft ons wel erg weinig tijd om te reageren, en dat in deze drukke tijd!
En of ik die lang geleden heb gespeeld. Tot vervelens toe want eigenlijk is het een stierlijk saai stuk. En technisch noch muzikaal een uitdaging. Althans de versie voor viool en piano zoals ik die ken, want de bewerking zoals gespeeld op Youtube is wel erg ver verwijderd van het origineel. Zoals gebruikelijk bij dit soort 'genrestukken' van het niveau 'kanariepolka' uit het laatste deel van de 19e eeuw werden er al spoedig bewerkingen voor de meest uiteenlopende instrumentale bezettingen bedacht. Maar deze was mij tot heden -gelukkig- niet onder ogen of ter ore gekomen. Maar als je het geluid uit zet en je concentreert je louter op de violiste is het allemaal wel te doenGezien het lage aantal reacties zijn er hier blijkbaar geen violisten die de Czardas beheersen of ooit gespeeld hebben.
O, ik had een vergelijkbare ervaring wanneer ik m'n ogen dicht deed en het geluid aan!Maar als je het geluid uit zet en je concentreert je louter op de violiste is het allemaal wel te doen![]()
Als je het eenmaal ook zelf beheerst vind je die bewondering waarschijnlijk misplaatst, want zo ingewikkeld is het stuk niet: rechtuit, rechtaan.Maar ik heb bewondering voor diegenen die dat wel kunnen spelen.
Als je het eenmaal ook zelf beheerst vind je die bewondering waarschijnlijk misplaatst, want zo ingewikkeld is het stuk niet: rechtuit, rechtaan.
Misschien zou ik het wel kunnen spelen, maar dit soort muziek heeft nou niet mijn grote voorkeur. Leuk om te beluisteren, maar niet om me daar met studeren op te storten.Als je het eenmaal ook zelf beheerst vind je die bewondering waarschijnlijk misplaatst, want zo ingewikkeld is het stuk niet: rechtuit, rechtaan.