marloes s
|♫♫|♫
Ik ben mij aan het oriënteren op een andere koffer voor mijn cello en ik moet zeggen dat ik het een doolhof aan informatie vind.
Met name de materialen vind ik verwarrend en ik hoop dat iemand mij hier wat meer uitleg over kan geven.
Ik kom de volgende benamingen tegen:
Koolstof
Glasvezel
PVC
ABS
Carbon
Carbonvezel
Hybride carbon.
Nu ben ik niet alleen opzoek naar gewicht maar met name geïnteresseerd in andere algemene eigenschappen zoals thermische geleidbaarheid ( hoe goed of slecht het materiaal warmte/kou tegenhoud of doorlaat) , sterkte van het materiaal.
Verder ben ik per merk benieuwd naar:
Gerepareerd kunnen worden als ze stuk zijn, en of daar onderdelen voor verkrijgbaar zijn.
Hoe de sluitingen zijn.
Of de sluiting een redelijke regenbui kan doorstaan.
Hoe sterk de lak is van de diverse merken.
Of het interieur van de koffer/kist lang mee gaat of snel slijt.
Dus ik ben heel benieuwd naar wat voor koffer jij hebt en naar jouw ervaring met jouw merk koffer.
Met name de materialen vind ik verwarrend en ik hoop dat iemand mij hier wat meer uitleg over kan geven.
Ik kom de volgende benamingen tegen:
Koolstof
Glasvezel
PVC
ABS
Carbon
Carbonvezel
Hybride carbon.
Nu ben ik niet alleen opzoek naar gewicht maar met name geïnteresseerd in andere algemene eigenschappen zoals thermische geleidbaarheid ( hoe goed of slecht het materiaal warmte/kou tegenhoud of doorlaat) , sterkte van het materiaal.
Verder ben ik per merk benieuwd naar:
Gerepareerd kunnen worden als ze stuk zijn, en of daar onderdelen voor verkrijgbaar zijn.
Hoe de sluitingen zijn.
Of de sluiting een redelijke regenbui kan doorstaan.
Hoe sterk de lak is van de diverse merken.
Of het interieur van de koffer/kist lang mee gaat of snel slijt.
Dus ik ben heel benieuwd naar wat voor koffer jij hebt en naar jouw ervaring met jouw merk koffer.