ik weet het ik weet het, er zijn al veel topics over dit onderwerp. maar vergeef me, ik zie door de bomen het bos niet meer. ik zou graag een silent violin aanschaffen, maar ik kan echt niet kiezen welke. een vriendin van me verkoopt haar yamaha sv-110 (oud model dus) voor een 250 euro. ik vind er niet zoveel info over op internet, maar lijkt me een koopje te zijn. als ik echter verder lees, dan lees ik ook dat een elektrische viool helemaal niet duur hoeft te zijn. waarom wil ik een elektrische viool kopen? ik ben sinds september vorig jaar beginnen spelen op een gewone akoestische viool met sourdine, maar heb blijkbaar soms nog teveel de bezorgdheid te luid te spelen
de lerares merkt dit ook op: ze zegt vaak dat ik wat te voorzichtig speel
ik zou dus graag met hoofdtelefoon willen spelen op een elektrische viool. ik woon namelijk op een appartement en wil echt zeker niemand tot last zijn met mijn nieuwe hobby
ik las wel dat de yamaha sv-150 voor dit doel zeer geschikt is, maar die is natuurlijk erg duur. wat vinden jullie? Koop ik de oude viool van mijn vriendin over of ga ik op zoek naar iets nog goedkopers? en wat dan?