Helen, ik vind 't knap dat je na iets meer dan een jaar spelen al zo voor de dag komt. Wat me vooral opvalt is dat je een prettig ogende, ontspannen speelhouding hebt, lekker vrij beweegt; dat ziet er bij velen in een vergelijkbaar stadium vaak wat stijfjes en krampachtig uit, maar bij jou absoluut niet.
Daarnaast heb je volgens mij zeker een muzikaal oor; ritmisch klopt het, je voelt 't karakter van 't menuet aan, en minstens zo belangrijk; je luistert goed naar de begeleiding, jullie spelen mooi samen!
Ik denk dat wanneer je dit nu speelt en goed op de zuiverheid let, je hierin zeker vooruitgang boekt, want ook daar heb je wel 'oren' voor denk ik. Valt me op dat het vaak net iets te hoog is, dus misschien letten op de positie van je linkerhand?
Wat streek betreft; je opname is wat donker, dus kan het niet helemaal goed zien, maar; het ziet er mooi ontspannen uit, rechterhand lijkt er ook goed uit te zien. Waar je denk ik op kunt letten is; op de bovenste helft wat meer naar voren strijken, het lijkt alsof je stok daar wat scheef gaat doordat je de slof te veel naar je toehaalt ; ik denk dat daarmee de klank (die trouwens best behoorlijk is vind ik) nog beter kan worden.
Sta je wel eens voor de spiegel om te kijken of je recht strijkt?
Nou nogmaal complimenten voor je spel, succes verder en laat nog 's wat horen over en tijdje!