Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar hier worden de hele dunne plakfretten bedoeld en dat is wat anders dan de fretten die zijn te vinden op een gitaar. De bedoeling van die plakfretten is dan dat je als leerling kunt zien waar zo ongeveer de vingers geplaatst moeten worden. Ik schrijf 'zo ongeveer', want in de meeste gevallen kun je helemaal niet goed zien waar die vingers dan moeten. Dat betekent dan weer in de praktijk, dat ze niet zo veel zin hebben, omdat de leerling al vrij snel leert horen waar de vinger dan wél moet staan. Dat laatste is nu precies wat de bedoeling is. Op dat punt aangekomen, kan de strip 'fretten' er weer afgehaald worden.chrish zei:Met fretten leer je het nooit! Het is geen gitaar. Hooguit kun je enkele maanden met plakkertjes spelen maar het is de bedoeling dat je zelf de noot vindt.
Ja, dat is een site waar het gaat om 'echte' fretten.NoName#2 zei:Deze website wilde ik jullie niet onthouden in relatie tot dit onderwerp: http://www.frettedviolins.com/
(dat ik de link plaats wil overigens niet zeggen dat ik deze aanbieder aanraad, ahum, integendeel)
Ik wil toch nog even melden, dat er ook een firma is in Nederland die deze plakfretten verkoopt: zit in Hilversum en heeft een webwinkel. Kwam ik later tegen.Oosterhof Vioolbouw zei:Ze zijn wel ergens in de handel te krijgen, alleen heb ik nog geen Nederlandse site gevonden die ze levert.