Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ach, dat zal denk nog wel even duren, en anders kan ik er altijd nog een strijkstok bijkopen! (die wel lichter is)chrish zei:Nog niet, bij staccato, tremolo en andere streken zul je er wel last van hebben. Of ook niet, als je er mee om kunt gaan. Vooral bij stukken van paganini (viool concerto) heeft een lichtere stok zeker de voorkeur.
Hoeveel weegt die van jou dan?mela93 zei:De mijne voelt juist heel licht. Zo nu en dan begint ie te zwabberen. Kun je zo'n stok ook zwaarder laten maken? Ik vind zo'n zware als die van Neeltjuh fijner spelen.
Valt wel mee: 62 gram. Volgens BB heel normaal dus. Toch voelt ie heel lichtjes.Neeltjuh zei:Hoeveel weegt die van jou dan?mela93 zei:De mijne voelt juist heel licht. Zo nu en dan begint ie te zwabberen. Kun je zo'n stok ook zwaarder laten maken? Ik vind zo'n zware als die van Neeltjuh fijner spelen.
Bij oudere strijkstokken minder?BertBoonVioolbouw zei:Bij moderne strijkstokken van hout maakt een verschil in gewicht van één gram al een wezenlijk en in principe voelbaar verschil.