Hey Marcelita,
Je kunt erg goed beschrijven, zeg! Het duurt me vaak heel lang als ik iemand een vraag wil stellen, gewoon omdat ik niet zo goed weet hoe ik het beste moet vragen of uitleggen.
Na ja, de 'blasphemy' part was ook bedoeld overdreven/extreem te zijn. Ik heb ooit wat commentaar gekregen van het veranderen.
--
IdB en Marcelita: ja, verschillende interpretaties enzo, ik vraag me ook wel af of het stukje gespeeld wordt zoals wat de componist had gewild.
---
Gevoeligesnaar: blazer geweest? Op welk blaasinstrument speel je? (Ik vind Hobo mooi. Maar ja, ik ben geen blazer. Mijn blazerstijd was blokfluit

heb wel een dwaarsfluit, maar zover heb ik hem nooit aan de 'praat' gekregen...

)
Vingerzetting: bijvoorbeeld bij een stukje dat echt aangegeven wordt dat bepaalde noten per se op bepaalde snaar gespeeld moeten worden (of hoe leg ik dit uit? Ik bedoelde dat die noten ook gespeeld kunnen worden op andere snaar. Op onze eigen tijd mogen wij kiezen: volgen wat op het blad staat, of speel gewoon op andere snaar(en). Maar bij een auditie is het heel anders! Bijvoorbeeld spelen van Thais - Jules Massenet).
En ook kijk ik wat dynamiek het volgende is, bijv als het Piano is, neem ik vaak 3de positie omdat ik op deze positie zachter speel, hehehe!
Een vriendin van me: waarom heb je staccato toegevoegd? Waar komt die gedachten vandaan?
Ik: van andere uitgave natuurlijk. (Ik had Mozart K301 eerst gespeeld van een uitgave die ik geprint had vanuit
imslp.org. Pas recentelijk heb ik besloten om het boek te kopen. Heb Peters Edition gekocht omdat ik nog wat meer zou toevoegen als ik andere uitgave had gekozen. In deze uitgave waren er bijvoorbeeld wat noten zonder staccato, terwijl die ander staat dat ik die noten staccato moet spelen)
Mooi stukje van Faure!