Dag, Bij mijn nieuwe silent viool (sv120) liggen de snaren bij het kielhoutje, ik denk, iets te hoog. Hij speelt niet al te makkelijk,vooral natuurlijk in de 1e positie.
Ik vraag mij dus af of dat niet wat beter kan.
De ruimte tussen onderkant snaar en toets (bij het kielhoutje is bij de G sn.1.5mm en bij de e sn.0.75mm.
De tussen ruimte gemeten bij het einde v.d.toets is bij de G sn.5.3mm en bij de E sn.3.7 mm.
De gemonteerde snaren zijn Dominant Thomastic.
Zelf denk ik dat vooral bij de 1e pos.de ligging wat lager zou kunnen echter ik bang dat er dan hinderlijke bij geluidje ontstaan. Het niet gespeelde stukje snaar, dus boven de spelende vinger, komt dan dichter bij de toets en kan gaan meeklinken ??
Ook vraag ik mij af of de toon niet flauwer word.
Even snel verlagen is zo gedaan maar verhogen niet.
Dus Help.
Vr.gr.Fred
Ik vraag mij dus af of dat niet wat beter kan.
De ruimte tussen onderkant snaar en toets (bij het kielhoutje is bij de G sn.1.5mm en bij de e sn.0.75mm.
De tussen ruimte gemeten bij het einde v.d.toets is bij de G sn.5.3mm en bij de E sn.3.7 mm.
De gemonteerde snaren zijn Dominant Thomastic.
Zelf denk ik dat vooral bij de 1e pos.de ligging wat lager zou kunnen echter ik bang dat er dan hinderlijke bij geluidje ontstaan. Het niet gespeelde stukje snaar, dus boven de spelende vinger, komt dan dichter bij de toets en kan gaan meeklinken ??
Ook vraag ik mij af of de toon niet flauwer word.
Even snel verlagen is zo gedaan maar verhogen niet.
Dus Help.
Vr.gr.Fred