Koffer of hoes voor cello

Met hoes (Soundwear) de bus en trein in gaat super goed.

Die ervaring heb ik ook. Al kom ik niet zoveel in het OV, naar Dordrecht ga ik wel met het OV en dat gaat uitstekend.
Intussen al twee keer naar Dordt in Cello met deze (Soundwear) hoes.

Op het moment heb ik het cellofoudraal van het merk Boston. Die heb ik vanaf het begin, die werd ook meeverhuurd. Het is een stevige hoes en prettig in het gebruik. Toch merkten we (dus ook andere leerlingen die ik sprak die die hoes hebben), dat op de één of andere manier toch niet helemaal beschermt tegen kleine lakschades in de randen van de cello. We hadden dezelfde soort schades, heel typisch. Zouden we dan toch allemaal precies net zo wild zijn?:rolleyes:

De hoes die bij de set van gisteren hoorde, ook daar was de verkoopster heel eerlijk over. Die hoort bij die set, net als die strijkstok. O.K. die heb ik nu, maar daar gaat geen enkele cello meer van mij in!!! Kan geen merknaampje vinden, het is slap materiaal met een nogal minimale polstering. Merknaam is niet interessant.
Ik bewaar het, totdat er om een of andere reden de cello weer zou worden ingeruild/doorverkocht.

Als ik weer een hoes neem, dan liefst nog een degelijkere dan Boston. Mijn tijdelijke festivalleraar had een prima hoes (oeps, naam+specificaties weet ik niet meer, zou hij dit lezen en mij willen melden wat het was?).
Of een koffer (Musilla schijnt goed te zijn).

Welke ervaringen hebben jullie?

NB. Er is een discussie over koffers geweest in 2008/2009, dat is alweer een tijdje geleden, maar nog steeds interessant/leerzaam. Intussen kunnen er mogelijk nieuwe inzichten zijn.

Alle klanten die bij mij kwamen voor een Musilia, gingen meestal de winkel uit met een GEWA. Vooral de lichtste vind ik nogal instabiel. De S1 en S2 zijn wel goede koffers.
Overigens mochten wij hier toch geen reclame maken voor eigen toko? Anders heb ik ook nog wel wat interessante boodschappen.

Alle klanten die bij mij kwamen voor een Musilia, gingen meestal de winkel uit met een GEWA. Vooral de lichtste vind ik nogal instabiel. De S1 en S2 zijn wel goede koffers.
Overigens mochten wij hier toch geen reclame maken voor eigen toko? Anders heb ik ook nog wel wat interessante boodschappen.

Terug
Naar boven