Ik ben zelf linkshandig maar ik leer wel rechts viool spelen. Mijn linkerhand is naar mijn idee minder soepel en ik kan deze niet zover draaien als mijn rechterhand. Hierdoor is het moeilijk om mijn vingers goed neer te zetten. Ze staan dus wat schuin op de toets omdat mijn pols niet ver genoeg lijkt te kunnen draaien. Ook komt de hand tegen de hals aan.
Als ik de viool linkshandig vast houd en de vingers van de rechterhand op de toets zet gaat dit veel soepeler en raakt mijn hand de hals niet.
Wie heeft tips of oefeningen voor mij om hier mee aan de slag te kunnen? Vergt dit gewoon veel geduld, wil ik te snel? Ik heb nu een ruim een half jaar les.
Wie is ook linkshandig en heeft rechts leren spelen?
Ik wil echt heel graag goed leren spelen en ook rechts maar dit vind ik toch wel een moeilijk punt.
Als ik de viool linkshandig vast houd en de vingers van de rechterhand op de toets zet gaat dit veel soepeler en raakt mijn hand de hals niet.
Wie heeft tips of oefeningen voor mij om hier mee aan de slag te kunnen? Vergt dit gewoon veel geduld, wil ik te snel? Ik heb nu een ruim een half jaar les.
Wie is ook linkshandig en heeft rechts leren spelen?
Ik wil echt heel graag goed leren spelen en ook rechts maar dit vind ik toch wel een moeilijk punt.