Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Of het veel voorkomt dat mensen hun instrument een naam geven weet ik ook niet. Maar wat wel heeft plaatsgevonden is dat men aan beroemde instrumenten een naam heeft toegekend. Zo zijn er van de Stradivari-instrumenten namen als Messiah, Duport, Alard, Rode of Betts bekend (deze opsomming is lang niet volledig). En analoog van de bouwer Guarneri: Plowden, Vieuxtemps, Stauffer om er maar een paar te noemen.Hoi,
Ik heb wel eens mensen ontmoet die hun instrument een naam geven. Ik ben benieuwd of jullie dit ook doen en ben benieuwd naar de namen!! En waarom heb je ervoor gekozen?
Heb je die naam er zélf aan toegekend of stond dat op het etiket?Ik heb een altviool genaamd Loed.
Heb je die naam er zélf aan toegekend of stond dat op het etiket?
aan een stuk hout.
Dat dacht ik ook, en natuurlijk chargeer ik een beetje als ik zeg dat hij zijn eigen violen, of welke violen dan ook, zag als enkel maar stukken hout, maar hij vond namen geven aan voorwerpen te ver gaan en hij vond Loed dan ook nog een heel vervelende naam.En wát voor 'stuk hout'! Muziekinstrumenten, zeker die met zorg gebouwd, zijn toch geen zomaar stukken hout???
Een bouwer die met zorg een instrument bouwt, die moet het toch aanspreken dat de speler op zijn 'kindje' er uit liefde voor het instrument een naam aan geeft?!
Mijn speeches zijn altijd van behoorlijke lengte. Want een spreker die na twee woorden al zegt "ik ben niet zo'n spreker" die moet er niet aan beginnen. Maar het is waar wat je zegt Tobias, ik speel nog steeds viool. Een vioolbouwer die niet viool kan spelen kan zijn maaksels nooit zelf beoordelen.het zou nog leuker zijn als Frits dan een kleine speech zou houden, want Frits is de enige vioolbouwer die ik ken die wel van violen houdt.
Mijn oom Co had een bolle cello met een zwaar geluid die hij Dikke Bertha noemde, naar een zwaar Duits Kanon.Ik had voorheen een viool die ik De Dikke Duitser noemde. Dat is meer in de orde van Vakantiechinees![]()