hminkema
♫
Met welke lijm plak je een label vast in een viool? Nee, geen stradivariuslabel in een Gewa-viool. Maar een Chinees label in een Chinese viool, waar die thuishoort. Het label is nagezonden omdat die aanvankelijk ontbrak (wel een keurig aankoopcertificaat met foto's en technische beschrijving).
Maar *welke lijm* gebruik ik dus voor dat label? Ik huiver om met Velpon of Bisonkit aan de gang te gaan. Dan nog liever Pritt-stift
Of kan, gezien het feit dat papier van houtvezels gemaakt wordt, het label ook met houtlijm worden vastgeplakt? Ik vrees dat het label dan gaat 'bobbelen' door het vocht in die lijm.
Ik zal Liuwe vast geruststellen: ik denk dat het effect op de klank nul is. Dat is mijn zorg niet. En gezien het feit dat deze viool voor eeuwig op naam staat van de vermelde bouwer mag de lijm ook best kleefkrachtig oftewel non-removable wezen.
Ben benieuwd!
Maar *welke lijm* gebruik ik dus voor dat label? Ik huiver om met Velpon of Bisonkit aan de gang te gaan. Dan nog liever Pritt-stift
Ik zal Liuwe vast geruststellen: ik denk dat het effect op de klank nul is. Dat is mijn zorg niet. En gezien het feit dat deze viool voor eeuwig op naam staat van de vermelde bouwer mag de lijm ook best kleefkrachtig oftewel non-removable wezen.
Ben benieuwd!