Het voelt kwetsbaar om dit topic te plaatsen. Ik speel zo'n 10jaar viool en nog steeds ben ik enorm onzeker over mijn spel en vooral intonatie/zuiverheid en timing. Dit belemmert mij vooral in het samenspelen en ik beneemt mij soms het plezier, omdat ik alleen maar elke onzuivere noot hoor. Ik twijfel bij elke noot en vooral mijzelf terughoren vind ik verschrikkelijk. Mijn omgeving zegt dat het allemaal wel meevalt overigens.
Is er iemand die dit herkent? En heeft er iemand tips? Ik denk soms weleens over een ander instrument, maar mijn hart ligt wel bij strijkinstrumenten. Op mijn andere instrument, waarbij zuiver spelen veel makkelijker is, ben ik zoveel ontspannener en speel ik daardoor ook makkelijker/beter/beter in de maat.
Is er iemand die dit herkent? En heeft er iemand tips? Ik denk soms weleens over een ander instrument, maar mijn hart ligt wel bij strijkinstrumenten. Op mijn andere instrument, waarbij zuiver spelen veel makkelijker is, ben ik zoveel ontspannener en speel ik daardoor ook makkelijker/beter/beter in de maat.