Even een vraagje... ik zou graag opnames willen maken van mijn vioolspel en willen weten hoe je dat huis-tuin-keuken kunt doen... (in de toekomst is een studio afhuren zeker een optie, maar om te beginnen is dit wellicht beter)
Nu heb ik van Frits reeds een tip voor een instrumenten microfoon gekregen.
Voor versterking heb ik positieve ervaringen met de Headway the Band...
Nu heb ik op internet verloopjes en zelfs geluidskaarten gezien voor het omzetten van een signaal van een grote jack kabel (van microfoon, pickup element of elektrische viool) naar een USB kabel voor in de computer.
Wie heeft hier wat meer kennis van? Welke apparatuur is het meest geschikt? Welk computer programma gebruik je als je eenmaal de hardware hebt aangesloten? En wat zijn punten om op te letten?
Alvast bedankt voor de tips en informatie!
(het gaat dus niet om puur versterken, maar sec om het maken van een solo viool opname)
Nu heb ik van Frits reeds een tip voor een instrumenten microfoon gekregen.
Voor versterking heb ik positieve ervaringen met de Headway the Band...
Nu heb ik op internet verloopjes en zelfs geluidskaarten gezien voor het omzetten van een signaal van een grote jack kabel (van microfoon, pickup element of elektrische viool) naar een USB kabel voor in de computer.
Wie heeft hier wat meer kennis van? Welke apparatuur is het meest geschikt? Welk computer programma gebruik je als je eenmaal de hardware hebt aangesloten? En wat zijn punten om op te letten?
Alvast bedankt voor de tips en informatie!
(het gaat dus niet om puur versterken, maar sec om het maken van een solo viool opname)