Gerardk,
Plaats eens een foto dan kunnen we zien waarover we het hebben.
Volgens mij zitten de sleutels niet in de krul zo als je schrijft maar in de sleutelkast, een plaatje maakt de boel een stuk duidelijker.
Frits heeft gelijk dat ze er wel recht in horen te zitten.
Bert heeft gelijk als hij schrijft over "pijn aan je ogen", bij mijn "Degani" zitten de sleutels ook niet 100% en de ene is dikker de ander zit dieper in de sleutelkast en bij weer een steekt het overtollige deel van de sleutel verder uit de sleutelkast dan de andere sleutels. Erger ik me er aan? Nee, nee ik vind het jammer dat het niet mooi symmetrisch is en minder mooi "oogt" maar het is potverdorie een instrument waar ik graag op speel, een gebruiksartikel en geen showmodel over hoe precies en hoe symmetrisch alles kan zijn.
Daar hebben we al eens een onderwerp over gehad (een viool die heeel erg precies symmetrisch was) en die vonden we niet mooi. te- steriel geloof ik.
Ja Frits je hebt gelijk als je eenmaal iets gezien hebt dat eigenlijk niet... vul zelf maar in. Dan blijf je er op letten. Maar als vioolbouwer kun je er wat aan doen als niet vioolbouwer ben je afhankelijk van, en kost het geld. De bouwer kan keer op keer op keer aanpassen tot hij tevreden is. Gerard kan dit helaas niet zelf en bij de Gamma kunnen ze het ook niet oplossen
Remi