Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben niet helemaal volledig geweest merk ik nu. Wanneer je het midden van de kamvoetjes neemt moet een denkbeeldige lijn gaan door de f-kerf. Dus niet de voor-of achterzijde van de kamvoetjes moet gelijk op staan met de f-kerven, maar het midden van de kamvoetjes.Deano zei:(.....)
Edit:
Frits, ik heb even gekeken bij de viool van mijn dochter. (die ligt hier naast me)
Weer wat geleerd! De kam staat precies gelijk met die inkepingen aan de kant van de kam! Ik wist dus echt niet dat je daaraan kan zien hoe de kam moet staan! Handig!!
Bedankt voor de tip!
Het hangt ervan af of de stemsleutel nog wel goed past. Past die niet meer, dan is de enige remedie dat je er mee naar de vioolbouwer gaat die er een nieuwe in past of de huidige passend maakt. Een niet goed passende stemsleutel gaat nooit door bijvoorbeeld sleutelzeep weer goed passen.Maar... mijn oude viool, nu mijn dochters viool... die A-sleutel... die wil gewoon niet meer draaien. Wat moest ik daar nu weer aandoen zodat hij weer wel draait? Ik heb eerder nooit problemen gehad. Maar het is iets van de laatste pakweg 2 maanden.
Hij moet ook weer niet te gemakkelijk draaien. Maar liefst precies goed, zoals van te voren.
Of sommige snaren gladder zijn dan andere weet ik niet, het komt me vreemd voor. Zou het kunnen liggen aan de snaren die er op zaten, waar de omwikkeling een ietsje beschadigd was? Die zijn dan je referentie geworden en dan voelt een nieuwe set al gauw gladder.Deano zei:(.....)
Naar mijn idee zijn sommige snaren gladder. Ben jij het daarmee eens Frits?
Ik heb er nu Obligato's opgelegd. Alleen de E is een euduxa. Want die heeft een lusfijnstemmer.