Bij mij (zie hierboven) een kleine 2 dagen.Matthijs zei:Hoelang duurt het eigenlijk gemiddeld voor een snaar is ingespeeld?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij mij (zie hierboven) een kleine 2 dagen.Matthijs zei:Hoelang duurt het eigenlijk gemiddeld voor een snaar is ingespeeld?
Maar ja, wat is '3 maanden'? Hoeveel tijd hebben je vingers de snaren aangedrukt op de toets, uitgerekend in uren?Matthijs zei:... de omwikkeling ging zowel als bij de A en de D na drie maanden al rafelen!
Dat ga ik zeker eens doen... Bedankt voor de tipMatthijs zei:Altisten die problemen hebben met een schelle of geknepen A zouden de Helicore A dolce eens moeten proberen.
Wat was de overweging, Bert? En wat is er gunstiger geworden? Ik word toch benieuwd.BertBoonVioolbouw zei:...Ik heb op veel van mijn huuralten het aloude Dominant vervangen door Zyex, met gunstig resultaat.
Hou je ons op de hoogte?BertBoonVioolbouw zei:...Dat Zyex voor alt sneller slijt, zoals wordt beweerd, heb ik zelf nog niet kunnen vaststellen en ik heb het ook nog niet gerapporteerd gekregen van altisten die ermee spelen. Naar aanleiding van de rapportage van Matthijs zal ik er eens extra op letten.
Ik houd mijn nagels altijd kort, maar ik zal er eens op letten of dat vaker kan. Mijn handen was ik bijna altijd voor het spelen en vaak ook tussendoor en ik hars mijn strijkstok misschien 2 x per week. Verder maak ik altijd mijn snaren schoon als ik stop dus volgens mij kan het daar allemaal niet aan liggen...violacase zei:@ Matthijs
Toch nog eventjes over die rafelende snaren.
Ik wil geen open deur intrappen :/ , maar wat ik door schade en schande wél heb geleerd is dat je je nagels zo kort moet knippen dat ze never nooit je snaren raken.
Een ietsje pietsje nagel en de snaren zijn (in ieder geval bij mij) binnen mum van tijd alleen nog geschikt om een schilderijtje mee op te hangen.
Ook vuile vingers en een overvloed van hars hebben een dergelijke uitwerking.