wie heeft tips waar ik iets kan vinden over soorten paardenhaar en over het zelf beharen van een vioolstok.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wel, voor zo ver ik weet worden er zowel altviolen gebouwd met ‘gewone’ krullen (vioolkrullen zoals jij ze noemt) als met zgn. cellokrullen (die jij altvioolkrullen noemt). Het hangt af van de corpuslengte. Het is natuurlijk geen gezicht wanneer een relatief kleine altviool voorzien wordt van een knotserige cellokrul (waar een estheticatraining al niet goed voor isliuwe schreef op 05/07/2006:
Natuurlijk blijf ik de vraag merkwaardig vinden.. Maar je hebt gelijk, je kunt met een vioolstok altviool spelen, maar dat kost meer gewicht vanuit de hand/arm en dus is het spelen dan vermoeiender. Dat zal ook wel de reden zijn dat een altstok zwaarder is, je houdt het spelen langer vol. Ik heb zelf een Bolink-barokvioolstok, maar die heeft hij wat zwaar gemaakt, 61 gram. Die kun je dus prachtig gebruiken op een (barokke) alt!
Heb je je nieuwe altviool al gelakt? Wat voor krul heb je eraan gemaakt? Je ziet tegenwoordig vaak vioolkrullen aan altviolen.