Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Symbool dat een altviool, cello, contrabas, saxofoon, klarinet, hobo, althobo, fagot, voorstelt.Wat voor symbolen bedoel je precies?
Ik ben ze tot op heden ook nog niet tegengekomen, het was me ook vreemd.Ik ben dergelijke symbolen nog nooit tegen gekomen. Kan er ook niets over vinden op internet.
In partituren staat er heel simpel Viool 1, Cello, Klarinet en dergelijke bij (of in de gewenste taal). Dat geeft geen enkele verwarring.
Mercikes Marcelita voor je zoekwerk maar het is eerder in de richting van de symbolen voor percussie die Remi eerder postte.Volgens mij bedoel je deze:
![]()
en dan heb je ook nog deze:
(echt symbolisch is het allemaal ook niet weergegeven. Meer natuurgetrouw.
![]()
en als toepassing om aan te geven hoe een orkest geordend is:
![]()
Maar nu ben ik wel benieuwd waar jij, Solange, die symbolen voor nodig hebt.
Ik post morgen de desbetreffende pagina en het voorblad van de cursus. Heb ze nu niet in mijn bezit.Solange, geef eens wat info over de cursus, scan of foto van een les-pagina kan een groot verschil zijn.
Wat is de onderwijs methode?
cursus is muziekanalyse, eerste jaar, 2de graad KSO.Solange, geef eens wat info over de cursus, scan of foto van een les-pagina kan een groot verschil zijn.
Wat is de onderwijs methode?
Ik vroeg dit zelfs net aan mijn leerkracht AMT (akkoordenleer) en zelfs hij kende te tekentjes niet.
Mogelijke vraag op het examen is 'geef de symbolen van volgende muziekinstrumenten' of omgekeerd.
Nu ben ik dus in de ban van de symbolen want het is voor mij ook nieuw maar wel boeiend. Misschien is het wel zeer oud, wie weet ...