Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dank je. Ik heb geen idee waar je snaren koopt. Misschien in Zeist bij hmmmm Slotboom heet de meneer denk ikMooie fiedel, ik heb er een die er op lijkt, en ben op zoek naar geschikte snaren... waar koop je die?
Fiedel?Mooie fiedel,.................
Dank je. Ik heb geen idee waar je snaren koopt. Misschien in Zeist bij hmmmm Slotboom heet de meneer denk ik
Kun je daar wat meer over zeggen?Het instrument is daardoor trouwens ook leuk om akkoorden op te spelen.
mmm even denken...Kun je daar wat meer over zeggen?
Nou, dat is maar hoe je het bekijkt! Als het instrument niet correct is gestemd wordt het een valse boel. Is die wel correct gestemd dan kunnen fretten een behoorlijke belemmering zijn om het muziekstuk juist te intoneren. Soms moet een verhoogde noot bij een opgaande melodielijn iets hoger geïntoneerd worden dan wanneer de lijn naar omlaag gaat.En je kunt kleuren door de hoogste of laagste snaren te benadrukken. En natuurlijk dankzij de fretten, hebt je geen last van intonatieproblemen.
Nou, dat is maar hoe je het bekijkt! Als het instrument niet correct is gestemd wordt het een valse boel. Is die wel correct gestemd dan kunnen fretten een behoorlijke belemmering zijn om het muziekstuk juist te intoneren. Soms moet een verhoogde noot bij een opgaande melodielijn iets hoger geïntoneerd worden dan wanneer de lijn naar omlaag gaat.
Kan u mij hier een prijs voor doormailen?Te koop Alt Vedel viool.
Dan zou ik toch eerder de triangel promoten, die is altijd goed geïntoneerd.Heel goed Frits! Maar als je het niet al te goed tot slecht hoort, is het geen probleem.
Strikt genomen kun je niet stellen dat een triangel goed is geïntoneerd, want er is niet sprake van een vaste, in de zin van vooraf gedefinieerde, toonhoogte. Iedere triangel 'klinkt' weer anders.Dan zou ik toch eerder de triangel promoten, die is altijd goed geïntoneerd.
Maar als het gehoor het laat afweten, kun je toch geen vedel gaan spelen? Dat wordt niks.
Bij mijn weten heeft een triangel een vaste, bepaalde frequentie. Ik zal eens googelen, misschien is dat niet zo.Strikt genomen kun je niet stellen dat een triangel goed is geïntoneerd, want er is niet sprake van een vaste, in de zin van vooraf gedefinieerde, toonhoogte. Iedere triangel 'klinkt' weer anders.
Nog los van de vraag of het technisch mogelijk is triangels onderling af te stemmen, heeft het geen enkele zin. Ten eerste niet omdat de boventonenspectra die het geluid bepalen, totaal uiteenlopen (hangt ook samen moet hoe het instrument gehanteerd c.q. bespeeld wordt). Maar ten tweede: het is een percussie-instrument zonder melodische raakvlakken met de tonaliteit van welk werk dan ook. Vergelijk het met trommels en bekkens. De pauk is een uitzondering, want die wordt gestemd (op, meestal, tonica en dominant). Richard Strauss ging in zijn Burleske voor piano en orkest zelfs nog iets verder met vier pauken gestemd in F, E, D en A. Maar die man overdreef wel vaker.Bij mijn weten heeft een triangel een vaste, bepaalde frequentie. Ik zal eens googelen, misschien is dat niet zo.
In welke richting kun je denken bij prijs van zo'n instrument, @Josamersfoort ?Kan u mij hier een prijs voor doormailen?
Vriendelijke groeten, Frank Claessens