Ik heb al vele jaren op zolder een viool met twee strijkstokken en wat losse accessoires liggen. Mijn opa was vroeger rond de oorlog muzikant en struinde na de oorlog samen met mijn oma vaak de markten af in Nederland en Duitsland om instrumenten te kopen. Veel daarvan zijn door mijn tante weggeven aan een muziekschool maar dit exemplaar (en nog een oude ukelele en mandoline) vond ze niet de moeite waard om mee te geven dus die zijn bij mij achter gebleven.Nu is mijn vraag of het zin heeft om het op te knappen (zodat er weer mooi geluid uit komt) en wat dat dan ongeveer zou kosten. Ik heb er totaal geen verstand van maar de snaren zitten niet goed denk ik want ze zitten heel los. Ik kan op de viool verder niks vinden van een naam of label. Op 1 strijkstok staat hopf en op de zakjes met losse snaren ook. De andere strijkstok is behoorlijk gehavend (denk ik)en heeft geen naam staan. Onder de slof en in het hout staat IIX gekerfd. Ik begrijp vanuit een Engelstalig forum dat dat was zodat ze wisten welke strijkstok en slof bij elkaar hoorden. Op de vioolkoffer en de kinsteun staat made in west germany.
Bijlagen
-
IMG_5332.jpeg1 MB · Weergaven: 15 -
IMG_5321.jpeg942,8 KB · Weergaven: 14 -
IMG_5331.jpeg840,7 KB · Weergaven: 14 -
IMG_5329.jpeg975,2 KB · Weergaven: 14 -
IMG_5328.jpeg906,4 KB · Weergaven: 14 -
IMG_5330.jpeg621,9 KB · Weergaven: 14 -
IMG_5354.jpeg902,9 KB · Weergaven: 16 -
IMG_5355.jpeg698,1 KB · Weergaven: 14