Hey Rachel, welkom op het strijkersforum.
Ik heb eens voor je zitten rondspitten naar vioolbouwers in Noord Holland, nee eigenlijk heel Nederland en kom tot de conclusie dat het nogal moeilik wordt.
Ik woon in Den Haag, vioolbouwers zat dus maar niet een heeft elektrische instrumenten.
Natuurlij hebben we Rock Palace, daar verkopen ze wel elektrische violen maar helaas van het merk Stag. Ik heb er ooit eens onder mijn welgevormde kin geschoven en had meteen iets van nee, niet doen. De afwerking was slecht, de hals scheef (geschroeft) en ga maar door. Natuurlijk was de kam geheel verkeerd gesneden, op de e snaar net zo hoog als op de g. Gewoon bagger.
Maar er is hoop… In Groningen zit een vioolbouwer met een hele grote snor die luistert naar de naam Bert. Deze Bert, onze Bert verkoopt wel elektrische violen, maar heeft als uitgangspunt dat hij als vioolbouwer ook een goed product moet verkopen welke wel goed zijn. Violen dus. Vandaar dat hij Yamaha verkoopt.
Als je serieus een electries versterkt instrument wilt hebben moet je gewoon even contact met hem opnemen. Maak er een dagje uit van en ga gewoon bij hem langs. Je mag proefspelen, proberen en hij komt met advies. Leuk dagje uit naar Groningen (vroeg gaan en lekker de Groningse binnenstad verkennen en ’s middags bij Bert langs. Lijkt mij geheel niet verkeerd.
Remi
Oh ja voor meer electriesgeweld:
http://www.bowedelectricity.com