Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
idemditomela93 zei:Niet veel bijzonders:
Studieviool, merkloos, stalen snaren, speelt wel lekker, goedkoop.
Melanie
Apart om te zien dat je ook zelf viool speelt, ik dacht altijd dat vioolbouwers geen noot spelen, dat is kennelijk niet zo.NoName#2 zei:De viool waar ik het meest op speel is een handgebouwde viool door de Tsjech Jan Lorenz, waar ik heel erg tevreden over ben. Het is een relatief jong instrument (tien jaar oud), maar ik merk duidelijk dat naarmate ik het instrument meer bespeeld hij beter en vooral warmer van klank wordt. De viool groeit als het ware met me mee en dat geeft een band. Ik hoop dat ik de rest van mijn leven hierop mag spelen.
Daarnaast bespeel ik de violen die ik verkoop, dus verschillenden oude Franse en Duitse violen die ik opknap, Chinese handgebouwde violen en een aantal soorten elektrische violen (eerst de Yamaha SV200, daarna ben ik gaan spelen op het professionele instrument wat ik uit China heb geïmporteerd).
Violen spreken ookjaap zei:Toen ik vorig jaar mijn nichtje van 9 op haar viool zag spelen dacht ik "wat zij kan, kan ik ook".
Een paar maanden later vertelde ik tegen een schoonzusje van mij (niet de moeder van dat nichtje) dat ik met een gehuurde viool vioolles had zei ze "In de kelderbox ligt er nog een van mijn eerste moeder".
Die had er tot aan de oorlog op gespeeld.
Hij zag er niet uit maar heb hem toch in dank aangenomen en laten restaureren.
Het is een Leon Bernadel uit 1926.
Hij is erg mooi om te zien en ik zou hem niet graag missen al denk ik wel dat er violen zijn met een mooiere klank.
Maar omdat de eerste moeder van de vrouw van mijn oudste broer er op gespeeld heeft gaat hij dus nooit weg.
Een simpel verhaaltje maar ik denk dat als violen spreken konden..........
Ik ben ook geen bouwer, ik ben violist en vioolhandelaar, die ook wat service biedt ten aanzien van de violen. Ik vind het voor mijn zaak een groot voordeel dat ik stukken voor kan spelen en instrumenten kan demonstreren. Met name beginnende violisten vinden dit erg prettig. Of gevorderde/professionele violisten die het instrument van een afstandje willen beluisteren. Ik krijg vaak als compliment dat ik een van de weinig vioolverkopers (of bouwers) ben die zelf nog een aardig robbertje viool speelt.chrish zei:Apart om te zien dat je ook zelf viool speelt, ik dacht altijd dat vioolbouwers geen noot spelen, dat is kennelijk niet zo.NoName#2 zei:De viool waar ik het meest op speel is een handgebouwde viool door de Tsjech Jan Lorenz, waar ik heel erg tevreden over ben. Het is een relatief jong instrument (tien jaar oud), maar ik merk duidelijk dat naarmate ik het instrument meer bespeeld hij beter en vooral warmer van klank wordt. De viool groeit als het ware met me mee en dat geeft een band. Ik hoop dat ik de rest van mijn leven hierop mag spelen.
Daarnaast bespeel ik de violen die ik verkoop, dus verschillenden oude Franse en Duitse violen die ik opknap, Chinese handgebouwde violen en een aantal soorten elektrische violen (eerst de Yamaha SV200, daarna ben ik gaan spelen op het professionele instrument wat ik uit China heb geïmporteerd).![]()