Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet alle, er zijn er ook met gestoken bladen, maar die zijn meestal te dik waardoor het instrument niet klinkt.chrish zei:Medio Fino violen hebben geperste bladen...
Op hoeveel Francois Bretons heb jij gespeeld? Hoeveel originelen heb jij kunnen bestuderen? Ik bedoel dus: op het bestuderen van hoeveel instrumenten berust je waardeoordeel?chrish zei:Ik geef toch duidelijk aan dat de medio fino troep is..... begrijpend lezen blijft lastig, zo blijkt.
Echte Francois Bretons zijn ook niet denderend bijzonder, dat terzijde. En hebben ook (meestal) een brand stempel.
Nee dat is hem niet, maar ik heb een plaatje op google gevonden:chrish zei:Dit logo? Zo ja, dan kan ik je alvast verklappen dat het GEEN echte is maar van Jerome Thibouville Lamy, de F Breton lijn van J.T.L waren instap instrumenten van een lage waarde wel boven de Medio Fino lijn (troep)
http://1.bp.blogspot.com/-daQ_e5Kgs...t6g/s1600/Breton+Brevete+-+existing+label.jpg
Geen, deze viooltjes zijn vrijwel nooit opgetuigd op veilingen, en gaan voor een hoogop een paar honderd naar een nieuwe eigenaar.liuwe zei:Op hoeveel Francois Bretons heb jij gespeeld? Hoeveel originelen heb jij kunnen bestuderen? Ik bedoel dus: op het bestuderen van hoeveel instrumenten berust je waardeoordeel?chrish zei:Ik geef toch duidelijk aan dat de medio fino troep is..... begrijpend lezen blijft lastig, zo blijkt.
Echte Francois Bretons zijn ook niet denderend bijzonder, dat terzijde. En hebben ook (meestal) een brand stempel.
Ik lees inderdaad niet altijd goed, maar van vooroordelen heb ik toch ietsje minder last, geloof ik. :/
Inmiddels heb ik mijn Chineesje van toen ingeruild en heb ik sinds enkele weken een viool in mijn bezit die vermoedelijk gemaakt is in Mirecourt, verder is er niet veel van bekend, alleen dat deze waarschijnlijk rond 1920 is gemaakt.. Ik ben er zelf heel tevreden mee en zal ook zeker geen spijt krijgen van mijn inruil!Neeltjuh zei:idemditomela93 zei:Niet veel bijzonders:
Studieviool, merkloos, stalen snaren, speelt wel lekker, goedkoop.
Helemaal mee eens, ik vind het nu gewoon jammer als ik geen tijd heb om te spelen en dat had ik hiervoor niet..pleunie zei:of je er zelf blij mee bent en niet kunt wachten tot je weer 'mag' spelen en ontdekken.D
Ik ben de gelukkige eigenaar van twee prachtige violen. Een Stainer kopie uit begin 1800, atelierwerk Mittenwald. Sinds een maand ben ik tevens in het bezit van een Guarneri kopie van de hand van Paul Mangenot uit Mirecourt. Daarbij 2 stokken. Een Pfretschner en een Vincent a Lyon.
Jazeker. De Stainer is meer geschikt voor barok, bijv, wanneer we zoals dit voorjaar met het orkest de Matthaus Passion van Bach begeleiden. De Guarneri klinkt weer beter wanneer ik samen met mijn vaste pianist de eerste sonate van Brahms speel bijv.Is het dan ook dat de klank van de ene viool je inspireert tot het spelen van bepaalde stukken en op de andere viool klinken juist weer andere stukken mooi?