Bert, nogmaals, ik heb geen enkele twijfel over de kennis en kunde van Dhr. Zick, ben dan ook niet voor niets naar hem toe gegaan voor deze reparatie. Christh en Frits waren juist de eerste in deze thread die in meerdere of mindere mate kritiek hadden op de uitleg en werkzaamheden van Dhr. Zick. Geen enkele kritiek vanuit mijzelf dus, alleen maar lof.
V.w.b. de lak, de viool was ernstig mat en droog toen ik hem kreeg, na de behandeling van Dhr. Zick glom de viool, voelde fijn aan en rook zelfs lekker

Mijn enige wensen/eisen waren het bespeelbaar maken van de viool, daar de viool bij aanschaf totaal onbruikbaar was. Dhr. Zick had op voorhand aangegeven wat hij ging doen en hoeveel het ging kosten. Toen hij vervolgens aangaf wat de waarde (volgens hem) ná restauratie zou zijn ging ik direct akkoord.
De dollartekens, voor zover daar over gesproken dient te worden, kwamen pas toen Dhr. Zick over de potentiële waarde van de koffer begon, welke nu dus waardeloos blijkt. De viool en koffer had ik dus al in bezit Bert, ik zag bepaald geen goudmijn toen ik de koffer voor het eerst opende.
Het enige wat ik wilde weten was dus of ik €130 heb geïnvesteerd in een viool die €60 waard is of inderdaad €600. Nogmaals, niet dat ik Dhr. Zick niet geloof, in tegenstelling zelfs, maar ik wil wel wat extra zekerheid middels jullie opinies daar het bij de koffer (blijkbaar) fout is gegaan.