Onlangs eigenaar geworden van m'n 2e viool. Geluid is op zich leuk voor een studie viool maar bij 2 noten heb ik een wolf. B op de G snaar en de A snaar, bij de vorige G snaar was dit niet en bij de nieuwe wel. Weet iemand hoe dit komt? De kam is duidelijk aan vervanging toe want de snaar verdwijnt er bijna helemaal in. Als ik de kam in de breedte vasthoud met de wijs/duim vinger dan is de wolf weg.
Op de oude stalen snaar is er geen wolf aanwezig. G en A zijn Corelli crystal, ik heb deze ook op de primaire viool en daarop klinken ze prima (n.b andere prijsklasse viool
)
De stapel stond heel erg scheef toen ik hem kocht, ik heb deze iets rechter gezet maar zoals een bouwer het doet lukt mij niet, kan het hier mee te maken hebben? De stapel staat achter de kam maar in lijn met het voetje van kam.
Ik zal vanavond een stuk opnemen, misschien is het daarop hoorbaar.
Op de oude stalen snaar is er geen wolf aanwezig. G en A zijn Corelli crystal, ik heb deze ook op de primaire viool en daarop klinken ze prima (n.b andere prijsklasse viool
De stapel stond heel erg scheef toen ik hem kocht, ik heb deze iets rechter gezet maar zoals een bouwer het doet lukt mij niet, kan het hier mee te maken hebben? De stapel staat achter de kam maar in lijn met het voetje van kam.
Ik zal vanavond een stuk opnemen, misschien is het daarop hoorbaar.