Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, ik heb er diverse gemaakt ook in verschillende houtsoorten. Het kost een aanzienlijke tijd maar ik wilde een keer zoiets gemaakt hebben. Zo heb ik ook ooit stemsleutels, toetsen en kinstukken gemaakt uit het ruwe hout. Ik zal bij gelegenheid eens kijken of ik nog afbeeldingen van een of meer staartstukken heb.Zijn er onder jullie die weleens zelf een staartstuk hebben gemaakt? Ik zie vrijwel nooit bouwers die het staartstuk ook zelf maken, terwijl het me toch geen onmogelijke opgave lijkt.
Ik heb er een gevonden:Ik zal bij gelegenheid eens kijken of ik nog afbeeldingen van een of meer staartstukken heb.
Is er nog iets wat er wél goed uitziet?Mat alle respect: ik vind de snarenhouder er rond de gaten er nogal slordig uitzien.
Ja, inderdaad: details. En daarom meld ik maar even dat het helemaal geen brandmerk is!!Vioolbouw gaat ook over details. Voor wie daarin is geïnteresseerd is het maakproces wel goed te zien. Versiering met een brandmerk aan de voorzijde is volgens mij niet zo gebruikelijk maar het mag natuurlijk wel.
Het aanbrengen van een versiering op die plek is helemaal niet ongebruikelijk en wordt zelfs frequent gedaan. Of je het mooi vindt is een ander verhaal.Dat de versiering geen brandmerk is maar dat het monogram van de bouwer gemaakt is met een andere techniek maakt niet zoveel verschil: het blijft ongebruikelijk.

Het aanbrengen van een versiering op die plek is helemaal niet ongebruikelijk en wordt zelfs frequent gedaan. Of je het mooi vindt is een ander verhaal.
Bekijk bijlage 5949 Bekijk bijlage 5950 Bekijk bijlage 5951 Bekijk bijlage 5952 Bekijk bijlage 5953 Bekijk bijlage 5954
Maar wat mij het meest tegen valt van al die meer dan 17 jaren dat de heer Boon hier bezig is: ik heb nog nooit een eigen maaksel hier voorbij zien komen. Kom eens met iets van jezelf Bert en steek je nek eens een keer uit. Laat ons ook eens kritiek leveren op jouw werk!
Ja, uiteraard bepaal je zelf of je eigen werk wilt tonen.Of ik mijn eigen werk hier wel of niet toon is mijn keuze (.....)
Nee, als je nooit iets van jezelf plaatst is je recht van spreken daarmee verkeken. Dat begrijpt ieder weldenkend mens. Een ander de mogelijkheid te durven geven kritiek te kunnen leveren, dat is het waar het aan ontbreekt.(.....) en dat ontneemt mij niet het recht om kritiek te leveren op degenen die dat wel doen. Ik probeer dat in parlementaire termen te doen.
Als ik het dan goed lees en begrijp, zeg je dat je niet tegen kritiek kunt. Dat is je enige reden om in al die jaren (meer dan 17) niets van eigen maaksel te openbaren. Want stel je voor dat Bert Boon ons iets laat zien waar wat over valt op/aan te merken. Man, man, de wereld is te klein.Daar moet je dan tegen kunnen en er wellicht iets mee doen. De brokkelige gaten in jouw snarenhouder heb je toch ook zelf kunnen zien: ik kan er in ieder geval niet omheen kijken.