100 jaar oude Stainer 4/4 viool met brandmerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oude 100 jaar Stainer viool
4/4 met brandmerk 'stainer' op achterblad.
Volle en warme klank

vaste prijs: 400,-

hoeft niet perse weg, dus hij gaat niet voor minder.

2irp1r5.jpg

jsybdi.jpg

qzgqb8.jpg

noaislief zei:
Kun je ook een geluid toevoegen, ik vind het een super mooie viool en ben benieuwd naar het geluid.
ik heb zelf geen camera die geluid opneemt, maar ik heb wel een geluidsanalyse die iemand voor mij heeft gemaakt. dat is een beschrijving van elke snaar, klank omschrijving, heb je hier wat aan?

stuur mij even een mailtje dark_angel_of_art@hotmail.com

xXviolin-loveXx zei:
inmiddels is er een bod van 400,- gedaan.
Ja, 'k heb het gezien op Marktplaats.
Maar vergeet niet dat een bod dus ook het hoogste, geen koopverplichting heeft. Zegt dus niet alles!
Wel vreemd dat hier op SF staat: "vaste prijs €400," en op Marktplaats €600,= en niets over bieden of zo. Of moet ik er van maken dat SF-leden korting krijgen? :)

In de mail zei ze dat ze advies gekregen had van een bevriend bouwer
Daarom had ze het duurder gemaakt. Dus voor SF is het jammer genoeg ook 600.

het is een mooie viool, dus wil er wel een goede prijs voor krijgen, ben eventueel wel bereid 'iets' te zakken met de prijs. maar ik heb geen haast met verkopen.
de viool had toen ik m kreeg helemaal geen snaren en kam, nu staan er weer snaren op enzo, die idd van betere kwaliteit kunnen, maar dat mag de nieuwe eigenaar doen. xb

ik doe m weg omdat ik zelf al een goede viool heb.

xXviolin-loveXx zei:
de viool had toen ik m kreeg helemaal geen snaren en kam, nu staan er weer snaren op enzo, die idd van betere kwaliteit kunnen, maar dat mag de nieuwe eigenaar doen. xb

Meestal zet je op een viool die je wilt verkopen goede snaren; het instrument klinkt beter en het is ook klantvriendelijker! Als je een auto wilt verkopen, zet je er ook goede banden onder...

liuwe zei:
xXviolin-loveXx zei:

Meestal zet je op een viool die je wilt verkopen goede snaren; het instrument klinkt beter en het is ook klantvriendelijker! Als je een auto wilt verkopen, zet je er ook goede banden onder...
dat kan inderdaad, ik heb alleen meer violen en ik heb niet het geld om voor alle violen die ik krijg nieuwe snaren te kopen. hij is wel goed afgesteld.
ik krijg ze binnen met niks, en ik zorg dat ze in ieder geval 'speelbaar' zijn zodat kopers ze zelf kunnen proberen en luisteren.
vindt ik al heel wat gezien de conditie waarin ze soms krijg, echt beroerd.

Oosterhof Vioolbouw zei:
noaislief zei:
Ligt het aan de foto (of aan mijn interpretatie van de foto :/ ) of is de achterkant echt hol?
Ik heb (nog) geen foto van de achterkant gezien, maar dat een achterkant hol zou zijn, lijkt me onmogelijk! :/
Ik bedoel ook niet helemaal hol, maar ik heb het gevoel dat de achterkant geen bolling heeft, zoals de meeste violen die ik tot nu toe geZien heb.

liuwe zei:
Je kunt ook goede snaren op je instrument zetten als je er zelf nog op speelt. :D

noaislief zei:
Ik bedoel ook niet helemaal hol, maar ik heb het gevoel dat de achterkant geen bolling heeft, zoals de meeste violen die ik tot nu toe geZien heb.
Ik heb van deze viool ook geen zij- en achterkant gezien, maar een achterblad zonder bolling? Nee, die kans acht ik uitgesloten.

remi zei:
liuwe zei:
Je kunt ook goede snaren op je instrument zetten als je er zelf nog op speelt. :D
ik heb al een paar goeie en mooie, dus niet nodig. speel er af en toe even op zodat ie wel bespeeld wordt.

maar zoals ik al zei, zowat veel violen die particulier worden verkocht (marktplaats enzo) hebben amper 1 snaar erop, meestal in beroerde staat, mensen kunnen de viool bij mij bespelen, hij klinkt goed. en voor luxere set up kunnen ze die zelf aanschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven