Hoi
Ik ben nu 4 maand cello aan het volgen samen met notenleer.
Nu hebben wel enkel de sol sleutel geleerd, maar in de cello les moet ik wel weten hoe ik de noten moet spelen. Die herken ik aan hun plaats (naam in fa sleutel ken ik nog niet).
Tot nu toe was het steeds open snaar, dan 1 vinger, 3 vingers en 4 vingers.
Nu heb ik stukjes gekregen waar ik 2 vingers dien te plaatsen, maar die liggen op dezelfde plaats als de 3 vingers samen.
Hoe kan ik nu weten wat het verschil is tussen 2 of 3 vingers?
Ik zie dat de 2 bovenste noten in kruis staan (3 vingers dan) en de 2 onderste in mol (2 vingers dan), maar soms moet je ook 2 vingers spelen voor de bovenste noten en 3 vingers zetten voor de onderste noten....verwarrend.
Hoe weet ik nu wanneer ik er 2 of 3 moet zetten?
Als er kruis staat 3 en mol 2? Maar wat als er geen teken voor staat?
Thx
Sofie
Oh en heeft er iemand tips hoe je leert om je 4 vingers op de toppen van de snaar te zetten. Ik zet ze redelijk scheef maar dan klinkt mijn noot ook scheef
1 tot 3 vingers gaat goed, maar die 4de gaat nooit ver en hard genoeg
Ik ben nu 4 maand cello aan het volgen samen met notenleer.
Nu hebben wel enkel de sol sleutel geleerd, maar in de cello les moet ik wel weten hoe ik de noten moet spelen. Die herken ik aan hun plaats (naam in fa sleutel ken ik nog niet).
Tot nu toe was het steeds open snaar, dan 1 vinger, 3 vingers en 4 vingers.
Nu heb ik stukjes gekregen waar ik 2 vingers dien te plaatsen, maar die liggen op dezelfde plaats als de 3 vingers samen.
Hoe kan ik nu weten wat het verschil is tussen 2 of 3 vingers?
Ik zie dat de 2 bovenste noten in kruis staan (3 vingers dan) en de 2 onderste in mol (2 vingers dan), maar soms moet je ook 2 vingers spelen voor de bovenste noten en 3 vingers zetten voor de onderste noten....verwarrend.
Hoe weet ik nu wanneer ik er 2 of 3 moet zetten?
Als er kruis staat 3 en mol 2? Maar wat als er geen teken voor staat?
Thx
Sofie
Oh en heeft er iemand tips hoe je leert om je 4 vingers op de toppen van de snaar te zetten. Ik zet ze redelijk scheef maar dan klinkt mijn noot ook scheef
1 tot 3 vingers gaat goed, maar die 4de gaat nooit ver en hard genoeg