Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij het gehoorexamen, onderdeel van de theorie-examens, moesten we gehoordictee's maken en toonafstanden kunnen horen. Ook de majeur en mineurtoonladders herkennen op gehoor. Keimoeilijk! Ik had een voldoende. Maar zeker geen absoluut gehoor!
Nou, dan heb je t zeker goed gedaan Deanone! Lijkt mij pittig zo'n examen!
Bij A examen kreeg je een gehoorexamen. Maar bij B dus nog uitgebreider. Met intervallen en drieklanken erbij.
Dan ben je gewend om viool te spelen en dan krijg je pianoklanken te horen. Dat was voor mij toch wel lastig. Geen absoluut gehoor dus.![]()
Ik wist al de je erg muzikaal bent. Maar ik wilde je het niet zeggen, want dan had je neus wel eens kunnen gaan krullen, en dat zou zonde zijn want de neus die je nu hebt, staat je erg goed.Leuk filmpje Tobias!
Het is dus beiden bijzonder. Relatief of absoluut gehoor.
En ik ben erg muzikaal blijkt door dat filmpje.
(Die man zegt het)
Van de viool de altviool en de cello is ook lichamelijk gezien de cello eigenlijk het minst belastend voor het lichaam.
Ik vraag mij af, als je een absoluut gehoor hebt moet je die blijven "trainen" om het te behouden? Dus als een relatief gehoor.
Ik denk dat zij dus met vioolspelen automatisch haar absolute gehoor onderhoudt, als ze inderdaad absoluut gehoor heeft. Bij haar werkt dat zo (net als bij kinderen die engels leren door engelstalige t.v. films met ondertiteling te zien. Andere kinderen pikken het engels daar minder makkelijk door op en zo is het ook met het ontwikkelen van het gehoor en of het dan absoluut of relatief is.