Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik bedoel de uiterlijke asymmetrie.Er zit wel asymmetrie in de dikteverdeling van met name het achterblad. Dat is bewust gedaan. Ik weet niet of je daar op doelt? Of bedoel je de uiterlijke asymmetrie?
Er zit wel asymmetrie in de dikteverdeling van met name het achterblad. Dat is bewust gedaan...
In dit onderwerp is aan de orde of er asymmetrie is in een Strad. Het gaat daarbij niet om de vraag wie het heeft aangebracht.De dikteverdeling van het achterblad hoeft helemaal niet meer van Stradivari te zijn: er is in bijna driehonderd jaar door vele vioolbouwers aan de instrumenten gewerkt, daar is geen enkel rapport over opgemaakt. (.....)
Misschien moeten het juist wel milde gevallen zijn, want anders zou iedere slordig gebouwde fabrieksviool ook goed moeten klinken.Tobias, als het aan kleine imperfecties en verschillen in de symmetrie zou liggen weet ik nog wel een paar violen die niet symmetrisch zijn. In dit geval zijn Stradivari en Guaduagini zelfs hele milde gevallen.