Carmenlisa zei:
Eigenlijk kun je al vanaf de geboorte beginnen met de muzikale opvoeding van het kind.
wat bedoelt u hiermee ? liedjes zingen of dingen geven die geluid maken?
Baby's en hele jonge kinderen kunnen echt genieten van muziek. Kijk maar wat er gebeurt als je voor hen zingt en klapt. Ze worden er (vaak) vrolijk van of rustig als je een lief slaapliedje zingt. Zingen heeft ook een positieve invloed op de gehele ontwikkeling van het kind:
1 Het is de ideale basis voor de muzikale ontwikkeling,
2 Het stimuleert de spraakontwikkeling en taalontwikkeling,
3 Het oefent de motoriek (zelf klappen, mee bewegen en dansen op muziek),
4 Het traint het geheugen en de concentratie, want het kind onthoudt woordjes en melodieën.
En alles gebeurt spelenderwijs en heet Muziek op Schoot. In leeftijd vanaf zo'n maand of 4 tot 4 jaar.
Carmenlisa zei:
Ik heb dat ook meegemaakt als kleuter en daar alleen maar voordelen van ondervonden.
welke voordelen ? en gaat dit over het algemeen bij kinderen of alleen bij kinderen met aanleg ?
Bij ons thuis werd veel muziek gemaakt en mijn moeder zong met ons en deed allerlei zing en klap spelletjes. Ik kon lezen en rekenen voor ik 6 was en was ook met muziek erg ver. Datzelfde gold ook voor mijn broer en zus. Daar hebben wij in onze schooltijd alleen maar voordeel van gehad. Je krijgt zo een voorsprong op de mede leerlingen. Een voorsprong, die je niet meer uit handen hoeft te geven.
Elk kind ontwikkelt zich individueel, dus ook kinderen met minder talenten hebben er voordeel van.
Carmenlisa zei:
De Suzuki methode is heel geschikt voor kinderen vanaf vier jaar en er ook voor ontwikkeld.
voor welk instrument is de Suzuki methode ontwikkelt?
Aanvankelijk voor viool, maar wordt nu ook voor andere instrumenten gebruikt, zoals gitaar en piano.
Carmenlisa zei:
p.s. het is niet mijn dochter, ik ben 20 en studeer pedagogisch werk jeugdzorg. we hebben thuis pleegkinderen wat dan ook mooi aansluit bij mijn studie (daarom heb ik ook voor deze studie gekozen). maar ik ben enorm geïnteresseerd in muziek. omdat het ook pedagogisch toe te passen is. en gewoon mijn grootste hobby is.
Je moet maar eens kijken op
deze website.