Sinds Jaap Schröder zijn er al heel wat uitstekende barok-violisten geweest. Van de huidige generatie vind ik Manze ook geweldig, zo avontuurlijk als die speelt. Daarnaast Rachel Podger, als je die ziet spelen ziet dat er allemaal ongelofelijk mooi uit, soepel en vrij bewegend, zo aanstekelijk dat je onmiddellijk zin krijgt zelf aan de slag te gaan.
Verder ben ik sinds ongeveer een jaar helemaal weg van Giuliano Carmignola, ik denk één van de meest virtuoze van de huidige violisten (barok en 'gewoon', want hij doet allebei); die heeft een stukje Tartini opgenomen (alternatief langzaam deel van vioolconcert) dat klinkt zo allemachtig mooi, niet te beschrijven. Staat op een cd met Vivaldi en Locatelli concerten.
Dan zag ik laatst op Youtube Enrico Onofri, klonk ook geweldig goed. Bijzondere aan hem was dat hij het podium opkomt met, behalve viool en stok, een lange witte sjaal; die doet hij om z'n nek én door het staartstuk, zodat de viool a.h.w. aan zijn nek wordt vastgebonden......zo kan het ook!