Wegens de droogte hang ik in mijn cello zo'n apparaatje dat de atmosfeer erin vochtig houdt. Het is een rubberhulsje met gaatjes waarin water wordt opgeslagen en van daaruit verdampt, het heet een Dampit. Ik gebruik het ding zorgvuldig, sla het uit en droog het af voor het de cello ingaat.
Laat ik nu beneden in de krans een plek ontwaren waar het hout is vervormd- een soort bobbel - en de lak is gebarsten. Nooit eerder gezien.
Zou die Dampit water hebben gelekt? Is het een Damn!pit ?
vraag 1.Heeft iemand daar een soortgelijke ervaring mee?
vraag 2. Laat ik er wat aan doen? Het zit daar allemaal nog wel vast, de cello klinkt als altijd maar het plekje zint mij niet. Is het mogelijk iets in de krans te repareren zonder blad ( voor of achter) eraf te halen? Daar zal de deskundige mij hopelijk iets over kunnen zeggen...
Groet van Gerard :/
Laat ik nu beneden in de krans een plek ontwaren waar het hout is vervormd- een soort bobbel - en de lak is gebarsten. Nooit eerder gezien.
Zou die Dampit water hebben gelekt? Is het een Damn!pit ?
vraag 1.Heeft iemand daar een soortgelijke ervaring mee?
vraag 2. Laat ik er wat aan doen? Het zit daar allemaal nog wel vast, de cello klinkt als altijd maar het plekje zint mij niet. Is het mogelijk iets in de krans te repareren zonder blad ( voor of achter) eraf te halen? Daar zal de deskundige mij hopelijk iets over kunnen zeggen...
Groet van Gerard :/