Geert
Geert
Mira, het probleem zit tussen jouw oren. Je bent erg kritisch op jezelf en je wilt te snel.Vandaag was een vreemde dag, ik kon vandaag wel bijna alle noten op gehoor in 1x vinden. op de derde vinger op de g en d snaar na die zaten alweer dus 10 naast. En dan heb ik die dagen dat het me gewoon niet lukt. En ik hoor het ook wel degelijk als het vals is wat ik speel en ik krimp in elkaar als het echt fout zit. Als ik een stuk speel en ik hoor dat het niet goed is dan ga ik wil met de vinger rond wiebelen tot dat ik hem voor mijn gevoel wel heb. En mijn viool lerares complimenteert mij er altijd op dat ik verbeter als ik fout zit, maar ik weet het niet hoor. Ik heb overigens een viool lerares al 11 maanden. Een noot zuiver na zingen kan ik niet nee. En geen interesse in gitaren ofzo kan het geluid ervan niet waarderen persoonlijke mening en piano speel ik al.
En met niet echt verbetering heb ik het natuurlijk niet over 11 maanden maar over de laatste 1 of 2 maanden.
Je zegt dat je in elkaar krimpt als je fout zit, maar je speelt nog maar 11 maanden! En er is zoveel meer naast zuiver spelen zoals het strijken en het tellen (waar ik heel veel moeite mee heb). Laat de kritiek over aan je lerares en probeer een beetje te genieten. Muziek maken moet vooral leuk zijn.