Een klein tipje van de sluier af en toe zien opgelicht worden is wel leuk tijdens het leerprocesNiet vooruit kijken, er zijn nog zoveel dingen die je moet leren, maar dat gaat stapje voor stapje hoor.
Richt je nu vooral op je houding en op de zuiverheid en geniet van je lessen en je vorderingen.
Ik ben nu even aan het pauzeren, de eerste noten van You raise me up kwamen er net uit, dat is het nieuwe stuk dat ik meekreeg. Verder ook bezig met Ode to Joy zuiverder te krijgen, dat is iets dat ik op eigen houtje ben beginnen leren en het is handig om op een simpele manier aan opbouw te werken. Het moet in andere stukken ook zoals ik het doe met dit stuk, aldus de lesgeefster toen ik haar ik laatst een opname doorstuurde. Met dit stuk gaat die opbouw vanzelf goed.
Ik moet altijd aan opbouw werken, daar wordt op gehamerd, dus eerst vinger 1-2-3 neerzetten, de klank voorstellen in je hoofd, en dan pas strijken.
Verder bij Scarborough Fair mag ik NIET meer binden. Ik dacht dat ik MOEST binden naar eigen goeddunken, dat was bij Amazing Grace nu zo dat ik daar drie noten in een opwaartse boogstreek neem, maar dat moet ik dus niet meer doen bij Scarborough Fair.
En wat mijn houding betreft: daar moet ik inderdaad hard aan werken. Ik denk dat de lesgeefster laatste les bedoelde dat ik te stokstijf sta, te zeer volgens de regels mijn viool zijwaarts gericht houd, hij mag meer VOOR mij komen en ik mag al eens wat losjes meebewegen - zo heb ik het begrepen. Ik heb er proberen op letten bij de opname van Ode to Joy die ik gisteren maakte voor mijn YouTube kanaaltje, waar ik mijn vorderingen bijhoud.