Vandaag kwam ik op een nieuw inzicht , zou her zinvol zijn om een ander strijk instrument te onderzoeken en te voelen hoe dat voelt ? Ik ben ontzettend onder de indruk van de viool geraakt , les begonnen maar heb zelf een geschiedenis met 4 hart en long operaties en raak snel moe in een bepaalde houding. Ik merk dat ik , los van dat ik so wie so moet werken naar meer discipline , toch meer opzie tegen de houding en oefenen . Aan de andere kant heb je wel bewegingsvrijheid . toch leek me het goed een cello les te proberen , klikt het met gevoel net zo ? Dan lijkt het me wel een instrument fijner voor het lijf ? Maar ik mag niet veel tillen . Kan een cello 4 kilo wegen ( mijn Max )
Kortom aan de ene kant ben ik blij met de optie , aan de andere kant , beetje bevreesd dat de cello te zwaar is .
wie kan me wat vertellen over gewicht , contact met je lijf en cello , voelt het zo close als de viool ( dit vind ik heel fijn ) en vloeiend ..
Kortom aan de ene kant ben ik blij met de optie , aan de andere kant , beetje bevreesd dat de cello te zwaar is .
wie kan me wat vertellen over gewicht , contact met je lijf en cello , voelt het zo close als de viool ( dit vind ik heel fijn ) en vloeiend ..