Tobias †
|♫♫|♫
Krentenweger.Nee, dat niet, maar het kan nog goedkoper!Gewoon met wat huisvlijt heb je zo je eigen anti-slip maatregel gemaakt!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Krentenweger.Nee, dat niet, maar het kan nog goedkoper!Gewoon met wat huisvlijt heb je zo je eigen anti-slip maatregel gemaakt!
Ah ..., ook interessant. Ergens zou ik zo wel willen spelen, en dus zonder riem of plank ... . Anderzijds: als de cello gewoon goed blijft staan geeft dat ook wel ontspanning in het spel. Wat ik ga doen: gewoon die riem blijven gebruiken en ondertussen toch nog eens proberen of met een tikkeltje 'klemmen' het lukt.Marcelita. ... Mijn cellolerares wil toch dat ik de cello enigszins met mijn knieen vasthoudt (klemmen is teveel gezegt) zonder dat deze gaat glijden of heel erg los tegen mijn borst leun. Mede hierdoor heb ik automatisch een aktieve houding.![]()
Het wordt nu wel erg intiem allemaal.Het is een kwestie van wennen, alsof je je cello elke keer omarmt en een stevige knuffel geeft met je knieen![]()
Het wordt nu wel erg intiem allemaal.
Heeft ze een eigen bedje ? Mijn viool mag gewoon bij mij in bed slapen. Daar doe ik niet moeilijk over.Cello spelen is ook intiem zijn met je cello
Ik mag graag mijn cello een voorzichtige maar stevige knuffel geven en vind het maar moeilijk om haar weer los te laten voor ze weer naar haar eigen bedje gaat.![]()

(...)
De krentenwegers onder ons willen dit zelf fabriceren, de opmakers ook wel de verkwisters genaamd kopen het gewoon bij een gerenommeerde vioolbouwer.
Ik weet het, een eenvoudig celloplankje is al te koop voor vier euro. Maar wat je niet uitgeeft dat heb je verdiend, zou de miljardair Rockefeller zeggen. En deze uitspraak klinkt ook vele cellisten als muziek in de oren.
(...)
Maar goed om kort te gaan een rubberen cellodopje, is voor de krentenwegers en ook voor de verkwisters een aardig alternatief lijkt mij.
Tobias.

Hallo, ik ben nieuw hier -wat een mooie gesprekken!
Pas heb ik een nieuw soort celloplankje gemaakt, met een dwarslat die tussen de stoelpoten (of achter de hielen van je schoenen) ligt, en dwars daarop een lange lat waar gaten in zitten waar de cellopin in staat. Grote voordeel is dat de cello super stabiel staat, en niet naar links of rechts wil, wat wel is als je het touwtje van een celloplank om één stoelpoot doet.... speelt heel ontspannen! En omdat je de cello nergens vast hoeft te klemmen wordt die ook niet gedempt, en klinkt beter. Als er interesse is kan ik wel een foto plaatsen of een prototype uitlenen...
Huub
Ik gebruik zo'n dopje ook. Tegen wegglijden helpt het deels; op gladde vloeren niet voldoende.Gevoeligesnaar wat is er heerlijker dan een geliefde die telkens een beetje tegenstribbelend wegglipt. Je neemt haar daarna natuurlijk extra stevig in de armen. En hiervoor is het dopje ook bedoeld. Mijn oom Co moest mijn tante Truus ook telkens vangen. En daarom bleef hun huwelijk fris. Ze waren bij zijn overlijden dan ook ruim 60 jaar getrouwd. Dit is trouwens het dopje van mijn oom Co. Ik heb het namelijk geërfd.
Bekijk bijlage 1727
Welkom Huub en leuk dat je gelijk met een inbreng komt!
Je hebt een mooie constructie bedacht die bij jouw manier van spelen de cello super stabiel houdt. 'Jouw manier van spelen' heb ik erbij gezet, omdat ik toch verbaasd ben over het feit dat het met een touwtje om een stoelpoot bevestigen van een celloplank bij jou niet werkt.
Ik begrijp dat je zo contactloos mogelijk wil spelen ivm demping van m.n. het achterblad van de cello. Dat is weer een iets andere manier van vasthouden dan wat ik bij celloles heb geleerd. Ga toch eens voor de aardigheid uitproberen hoe ik kan spelen zonder contact met het achterblad (dan wel zo minimaal mogelijk contact).
nee, geen open deur, het koord van het plankje was daarvoor ook kort, maar dat zal verschil maken! Maar ik heb ook een erg lange plank nodig want ik houdt van een relatief 'horizontale' cello, maar niet van een Tortelier cellopin... (te instabiel naar mijn smaak...)Misschien een hele overbodige opmerking Huub, sorry als het een open deur is, maar had je het touwtje wel om de achterpoot van de stoel?
dank je.... het idee is van Thomas Grabinger, die op een uitstekende manier mijn cello onderhoudt http://www.snaarmuziek.dse.nl/Ik vind een lat die simpelweg dwars achter de stoelpoten ligt, trouwens een geniale constructie.