Marcelita
|♫♫|♫♫|♫♫|
Ik ken meerdere cellospelers die lang doen met Larsen snaren, met goede klank. Wat Bert schrijft lijkt anderzijds bij Larsen ook bekend: op de website van Larsen zeggen ze over Larsen Magnacore dat 'ie lang mee gaat en de klank goed blijft. Ik vermoed dat solisten, die heel veel spelen en een heel forse streek hebben, soms we die klacht hebben (dat de klank wat te snel minder wordt) en met de Magnacore zou dit verbeterd moeten zijn.
Terwijl anderen, amateur en professioneel, de Larsen standard prefereren en die klacht niet hebben.
(Zie filmpje snarentest hierboven van Britse cellist en bouwer; op de website van de betreffende bouwer zegt hij vanalles over het prachtige van Larsen en voegt toe '.... hoewel sommigen zeggen dat de mooie klank te snel verdwijnt ....' .).
Waarschijnlijk is voor mijn cellobeoefening de huidige set een goede keuze met kans op een flinke tijd de vreugde van een goede klank. Ik kan mij voorstellen dat je als solocellist voor een orkest wel forser moet kunnen uithalen en daarbij wel de snaren nodig hebt die je daarin faciliteren. Maar ja, alles hangt altijd weer met alles samen hier, he. Jouw manier van spelen als cellist, omgevingsfactoren, je instrument, je stemming.....om dat allemaal samen te brengen.....dat maakt het allemaal zo boeiend en uitdagend!