Deze ga ikzelf maken.
Maar om nou te zeggen, wat een mooie standaard? Nee, bepaald niet. Je ziet eerst de bak en daarna een cello.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Deze ga ikzelf maken.
dat was ik dus ook van plan, ikheb nog precies een restje kersenparket over die ik daar voor kan gebruiken.Menigmaal is het ding uit#19 door ijverige (vaders/geliefden/opa's van) cellisten, afkomstig van de firma GEWA in mijn atelier opgemeten om zelf na te maken. Vele materialen mogelijk en geen hogere meubelmakerskunst vereist!

Ik had mijn standaard gemaakt op inspiratie van zo'n bak. Mijn standaard is wat dieper, zodat het staartstuk vrij staat van de bak. Ik vond het vervelend, als ik even moest onderbreken en mijn cello voor even weg moest zetten, dat je dan de eindpin weer in- en uit moet schuiven. Het is verrassend dat de cello in zo'n hoge bak (op poten) stabiel staat. Ik heb die nu al 2 jaar in gebruik. Als ik in de kringloop ben, zie ik diverse bankjes staan, waar je zo een bak van kunt maken, een wat brede stoel zou ook goed werken, dan heb je meteen een achterkant.Mooi, maar de uitsparing aan de voorzijde heeft wel erg scherpe hoeken en dat lijkt mij wat riskant.
Hangt van de stevigheid en dikte van de schuimrubber af. Die is prima.Mooi, maar de uitsparing aan de voorzijde heeft wel erg scherpe hoeken en dat lijkt mij wat riskant.
De blokken zijn vrij breed, en de zijkanten hoger opgetrokken als bij jouw ‘stoel’versie. Dat maakt dat de cello zeer stevig in zijn behuizing staat.Ik had mijn standaard gemaakt op inspiratie van zo'n bak. Mijn standaard is wat dieper, zodat het staartstuk vrij staat van de bak. Ik vond het vervelend, als ik even moest onderbreken en mijn cello voor even weg moest zetten, dat je dan de eindpin weer in- en uit moet schuiven. Het is verrassend dat de cello in zo'n hoge bak (op poten) stabiel staat. Ik heb die nu al 2 jaar in gebruik. Als ik in de kringloop ben, zie ik diverse bankjes staan, waar je zo een bak van kunt maken, een wat brede stoel zou ook goed werken, dan heb je meteen een achterkant.