Sommige dingen zijn niet uit te leggen, dat moet je ervaren. Wij doen dat.Jij snapt me niet. Maar dat is niet erg, als Frits me maar snapt.![]()
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sommige dingen zijn niet uit te leggen, dat moet je ervaren. Wij doen dat.Jij snapt me niet. Maar dat is niet erg, als Frits me maar snapt.![]()
Hoe weet je dat allemaal Tobias? Of denk je dat het zo is?En wat Bach betreft die ging ook niet doordacht en wiskundig te werk, die volgde gewoon zijn hart en zijn gevoel.
Ik denk het.Hoe weet je dat allemaal Tobias? Of denk je dat het zo is?
Het doet mij denken aan wetenschapper Robert Dijkgraaf, natuurkundige. Hij bestudeert en speurt naar de ordening die er is in de natuur (plus de uitzonderingen). En dat leidt hem dan weer naar verwondering.Gods schepping is niet doordacht en wiskundig. Het is een wonder en wonderen kan je niet uitleggen niet vangen en in hokjes stoppen. Het grote mysterie want dat is het, is ongrijpbaar en onbegrijpelijk. En wat Bach betreft die ging ook niet doordacht en wiskundig te werk, die volgde gewoon zijn hart en zijn gevoel.
Bij deze voorlopige beknopte conclusie, kan ik me helemaal aansluiten.Mijn voorlopige conclusie:
Nu ik jullie inbreng leg naast mijn ideeën,
plus wat ik hoor van Ton Koopman en soortgelijke musici,
met daarnaast het boek van John Elliot Gardiner 'Bach - muziek als een wenk van de hemel'
dan is mijn voorlopige conclusie:
JSB was extreem begaafd, componeerde met zijn hart en vanuit zijn missie, en werkte het uit met de precisie van een architect. Wellicht was de schoonheid en de ordening in de natuur, schepping, het grote voorbeeld.
Het motto van "je maintiendrai" stimuleert mij om door te gaan met de weergave van diverse composities.

Iemand die er sprakeloos van is, wat een eer, bedankt Ria.Ik heb hier, om diverse redenen, geen woorden voor...........